Beantwoord

fortis app en web onbereikbaar

  • 3 October 2023
  • 23 reacties
  • 475 Bekeken

Sinds verleden week is zowel op Sint-Maarten als op Curaçao de app en de website onbereikbaar. Ongeacht iOS of Windows toestel en ongeacht welke WiFi gebruiken. We hebben allemaal verschillende IOS versies en geen enkele werkt. En dit op in totaal 10 verschillende toestellen. 
merkwaardige is dat tot begin verleden week alles pico bello werkte en de bank weigert halsstarrig moeilijkheden te erkennen. 
Alle andere apps en websites zijn wel nog volt bereikbaar. 
iemand hier ook problemen mee? We weten dat er nog klanten zijn. 

icon

Beste antwoord van rmhuizer 4 October 2023, 20:04

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 2

Sinds verleden week is zowel op Sint-Maarten als op Curaçao de app en de website onbereikbaar. Ongeacht iOS of Windows toestel en ongeacht welke WiFi gebruiken. We hebben allemaal verschillende IOS versies en geen enkele werkt. En dit op in totaal 10 verschillende toestellen. 
merkwaardige is dat tot begin verleden week alles pico bello werkte en de bank weigert halsstarrig moeilijkheden te erkennen. 
Alle andere apps en websites zijn wel nog volt bereikbaar. 
iemand hier ook problemen mee? We weten dat er nog klanten zijn. 

Dag @BernardMJJF,

Bedankt voor je bericht.

Ik kan je bevestigen dat van onze kant uit we geen berichten ontvangen van klanten die problemen ervaren met verbinding.

Indien je meerdere toestellen hebt geprobeerd kan ik enkel maar raden dat het te maken heeft met je internetverbinding.

Heb je reeds geprobeerd om contact op te nemen met je provider en/of je router eens te resetten?

Het is moeilijk om vast te stellen wat er net misgaat met deze beperkte informatie.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Het werkt al 4 jaar op Sint-Maarten. En vanaf verleden week donderdag lukt niets meer. Om een of andere reden zijn enkel de servers van Pnb niet bereikbaar. 
op het zelfde moment ook van Curaçao zijn ze niet meer bereikbaar. 
dit ongeacht waar we op beide eilanden proberen.

Begin verleden week lukte dit wel nog. En alle websites zowel openbaar alsook beveiligde website met Authenticator en zonder werken nog steeds. Dit lijkt meer op een veranderde setting op jullie server. 
groetjes

Reputatie 2

Het werkt al 4 jaar op Sint-Maarten. En vanaf verleden week donderdag lukt niets meer. Om een of andere reden zijn enkel de servers van Pnb niet bereikbaar. 
op het zelfde moment ook van Curaçao zijn ze niet meer bereikbaar. 
dit ongeacht waar we op beide eilanden proberen.

Begin verleden week lukte dit wel nog. En alle websites zowel openbaar alsook beveiligde website met Authenticator en zonder werken nog steeds. Dit lijkt meer op een veranderde setting op jullie server. 
groetjes

Dag @BernardMJJF,

Bedankt voor je bericht.

We zullen het doorgeven aan onze interne diensten. Hopelijk geraakt het probleem snel opgelost.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Beste,

 

Mijn beide zonen zijn vandaag gearriveerd op Curacao en ondervinden hetzelfde probleem. Heel vervelend als je ergens naar toe reist en daar voor langere tijd blijft en geen gebruik kan maken van de online diensten. Zowel app als via laptop kunnen zijn de diensten niet bereiken. Hoop dat dit snel wordt opgelost, zijn nu kansloos om op een normale manier daar hun bestaan op te bouwen zonder toegang tot hun rekeningen!

 

mvg. Raymond Huizer

Dit is zowel op Curaçao als op Sint-Maarten het geval. Gelieve je co raceten binnen de bank en je filiaal op de hoogte te brengen. Momenteel worden we als eenzaat weggezet. 
bedankt voor de reactie en cell plezier voor jullie zo en. Het is een prachtig eiland en naar onze ervaring zeer vriendelijke locals. 

Gelieve je contacten aan te spreken. 

Ga het het zeker melden bij de lokale contactpersoon. Het werkt idd gewoonweg niet, heeft niets te maken met persoonlijke instelling/Wifi etc, werkte allemaal prima totdat ze daar het vliegtuig uitstapte.

 

Ik heb voor mijn zonen trouwens wel een work-around gevonden, namelijk verbinden via een VPN. Dan werkt het wel (en geeft alleen maar extra aan dat het aan de BNP ligt en niet de WiFi...)

Reputatie 2

Hallo @BernardMJJF,
Hallo @rmhuizer ,

 

Bedankt voor jullie berichten. Het spijt me te horen dat jullie problemen ondervinden met jullie toegang tot Easy Banking App en Easy Banking Web in het buiteland. 

Ik stuur jullie zo meteen een privébericht zodat wij dit verder voor jullie kunnen laten onderzoeken door onze technische teams. 

Fijne middag. 

 

Groetjes, 

Eschauma

 

 

 

 

Hey ik heb hetzelfde probleem als andere op Curaçao. Ik kan zowel de webpagina als de Easy Banking app niet gebruiken… onmogelijk.
ik heb geprobeerd via 20 verschillende wifi kanaal op het eiland. Bijvoorbeeld degene van mijn appartement, degene van verschillende restaurants en het lukt gewoon niet. Ik kan niet aan mijn geld en wil dat het zo snel mogelijk opgelost geraakt.
 

Reputatie 4

Hallo @rutgerheyninck,

Bedankt voor ons dit te melden. We onderzoeken dit verder.

Je hebt dus problemen wanneer je via wifi werkt. Heb je ook al geprobeerd via een mobiele hotspot te werken? Er werd ook in een eerder bericht gesproken over het gebruik van een VPN en dat dit het probleem ook wel leek op te lossen.

Hoe staat trouwens de tijd/datum instelling op je smartphone, tablet of PC? Als je in buitenland bent kan dit best al automatisch ingesteld staan. Soms kan dit namelijk dan ook problemen veroorzaken voor het gebruik van Easy Banking App.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Reputatie 2

Hallo @rutgerheyninck

 

Ik heb jou zonet een privébericht gestuurd zodat we dit verder voor jou kunnen gaan onderzoeken. 

 

Fijne dag. 

 

Groetjes,

Eschauma

Goedendag vanuit Curaçao 

Ik heb precies hetzelfde probleem als iedereen hierboven. 
App en website werken plotseling niet meer 

Deze situatie is erg vervelend aan het worden

Is er ondertussen een oplossing in zicht ?

grtjes

Reputatie 4

Hallo @vicky67,

Bedankt alvast om ons dit te melden. Ik heb je ook inmiddels een privé-bericht gestuurd. We hopen dat we ook zo een oplossing kunnen vinden.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Goedendag allen,

heeff iemand van jullie ondertussen alweer toegang tot de website/app ?

alvast dank voor de feedback

m vr gr

Vicky67

Ik probeer het nog een keer…..

 

Goedendag allen,

heeff iemand van jullie ondertussen alweer toegang tot de website/app ?

alvast dank voor de feedback

m vr gr

Vicky67

Reputatie 1

Ik probeer het nog een keer…..

 

Goedendag allen,

heeff iemand van jullie ondertussen alweer toegang tot de website/app ?

alvast dank voor de feedback

m vr gr

Vicky67

Dag @vicky67,

 

We hebben nog een update gevraagd aan onze IT-diensten, maar voorlopig nog niet in orde. De IT-diensten zijn hier volop mee bezig om in orde te krijgen.

 

Groetjes,

Tim DL

Bedankt voor de reactie 

mvrgr Vicky67

Reputatie 2

Hallo @BernardMJJF, @rmhuizer, @rutgerheyninck , @vicky67

 

Wij kregen zonet te horen dat onze IT-diensten erin geslaagd zijn een oplossing te vinden voor het probleem. 

Zouden jullie even willen proberen om opnieuw aan te melden via Easy Banking App of Easy Banking Web.

We horen graag jullie feedback. 

Fijne middag. 

 

Groetjes, 

Eschauma

Hallo @Eschauma   momenteel is de app op Sint-Maarten nog niet bereikbaar. Nog steeds de foutmelding. 
We zijn niet meer op Curacao, maar het probleem is op Sint-Maarten op hetzelfde moment opgedoken. Mijn dochter woont al 4 jaar op Sint-Maarten en heeft tot eind september, probleemloos met de app en de website kunnen werken. Momenteel is het niet mogelijk om de easy-bank website te bereiken of de app te gebruiken. 

groetjes en bedankt voor het huidige en toekomstige werk.

Bernard

Hallo @Eschauma , ik heb ook even bij mijn kinderen op Curaçao nagevraagd, maar ook daar nog hetzelfde probleem.

 

gr. Raymond

Reputatie 2

Hallo @BernardMJJF, @rmhuizer

 

Bedankt voor jullie snelle feedback. Het spijt mij dan ook te horen dat jullie nog steeds problemen ondervinden.

Mag ik even bijkomend vragen welke weg er gebruikt wordt om naar Easy Banking Web te surfen? Is het soms mogelijk om nog even te proberen naar de website te surfen door de link van de website manueel in te voeren (https://www.bnpparibasfortis.be) en dus niet via een link in favorieten of via een zoekmachine te werken? 

We hebben jullie feedback alvast doorgegeven naar onze IT-diensten. 
 

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Groetjes, 

Eschauma

Goede dag vanuit Curaçao 

ik heb net via de link die u hierboven aangeeft geprobeerd maar deze werk ook niet

helaas is het probleem dus nog niet verholpen 

applicatie nog website werkenniet 

mvrgr 

Vicky67 

Reputatie 4

Hallo @BernardMJJF,  @rmhuizer@vicky67,

Nogmaals bedankt voor ons dit melden.

Ik heb naar jullie een privé-bericht gestuurd waarin ik zal vragen om een aantal gegevens te bezorgen zodat we dit verder kunnen laten onderzoeken.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer