Goedemorgen,
Kreeg gisteravond plots een bericht dat mijn inlog van easybanking verloopt en dit op een feestdag? Ik heb zo’n vermoeden dat dit niet echt van BNPPARISBAS komt deze sms?
Groetjes
Sonja
Beste antwoord van Anonymous
Bekijk origineelGoedemorgen,
Kreeg gisteravond plots een bericht dat mijn inlog van easybanking verloopt en dit op een feestdag? Ik heb zo’n vermoeden dat dit niet echt van BNPPARISBAS komt deze sms?
Groetjes
Sonja
Beste antwoord van Anonymous
Bekijk origineelGa daar in hemelsnaam niet op in of je bent gesjost, dat is duidelijk een phishing mail.
BNPPF lanceert vooralsnog geen nieuwe kaartlezer, dat is momenteel niet aan de orde, indien het zo zou zijn dan zal dat vermeld worden op de website of verwittigd worden in uw persoonlijke berichten in Easy Banking Web, dan mag je zeker zijn dat het geen valse berichten zullen zijn sterker nog de bank zal waarschijnlijk op hun initiatief een nieuwe kaartlezer toesturen.
Kreeg dit binnen via mail
| ||
U heeft een nieuw (on)gelezen bericht in uw gepersonaliseerde bankmail. Bekijk hier uw gepersonaliseerde bankmail Hoogachtend, |
Sturen je naar volgend internet adres https://www.lbnpparibosfortjs.be.vervang-uw-info.com/
En dit krijg je te zien
Uw nieuwe kaartlezer aanvragenBeste klant,
BNP Paribas Fortis introduceert de vernieuwde kaartlezer. U ontvangt hier per e-mail bericht over, omdat uw huidige kaartlezer automatisch zal verlopen over 7 dagen (na dagtekening van deze e-mail). Dat houdt in dat het na vrijdag 18 september niet meer mogelijk is om transacties te verrichten. De huidige kaartlezer waar u (nog) gebruik van maakt is niet langer up-to-date. Om fraude te voorkomen, verplicht BNP Paribas Fortis al haar klanten om de nieuwe kaartlezer aan te vragen.
Voordelen van de vernieuwde kaartlezer:
Dag
Dit is inderdaad een phishing bericht en het is dus niet afkomstig van BNP Paribas Fortis.
Goed dat je het bericht meteen verwijderd en geblokkeerd hebt!
Fijn weekend!
Beste, ik kreeg zonet twee vreemde sms ivm easybanking. In bijlage een screenshot. Heb de sms in kwestie meteen verwijderd en het nummer geblokkeerd. Mvg
Goedemiddag Lieze,
Ik heb de sms reeds verwijderd zo kan ik deze niet per ongeluk openen. Maar alleszins toch hartelijk dank voor deze info
Groetjes
Sonja
Hey
Dit betreft inderdaad een phishingbericht.
Ik raad je aan een schermafbeelding van de sms door te sturen naar phishing@bnpparibasfortis.com zodat dit verder onderzocht kan worden.
Ben je hierop ingegaan, neem je best zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op!
Groetjes,
Lieze
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.