Probleem Easy Banking Web

  • 26 January 2024
  • 18 reacties
  • 339 Bekeken

Easy Banking Web loopt al vele maanden heel stroef bij mij. Heb in dit verband al eens contact opgenomen met BNP. Ze hebben me toen aangeraden om i.p.v. met Safari met Chrome te werken (Ik werk met een Mac), maar dat lost niets op. Rekeningen raadplegen, betalingen doen...: heel moeizaam allemaal.

De schermen lopen heel vaak vast (blijven hangen). Na enkele keren refreshen/opnieuw proberen lukt het doorgaans dan toch om een rekening te bekijken of een overschrijving te doen, maar het kost allemaal veel tijd en is frustrerend. Vandaag al 6 keer geprobeerd om een betaling te regelen naar de UK. Een paar keer bleef het scherm hangen en kon ik niets doen, maar ik ben er een viertal keer in geslaagd om alle gegevens in te voeren. Als ik dan klik op ‘Bevestig’ krijg ik een vrijwel blanco scherm. Er gebeurt verder niets en er is ook nergens een foutmelding te bespeuren. 


18 reacties

Reputatie 1

ns contact opgenomen met BNP. Ze hebben me toen aangeraden om i.p.v. met Safari met Chrome te

 

Met Safari lukt het niet zo best, inderdaad.

Maar kennelijk werden er systeembestanden beschadigd. U zult dit eerst en vooral moeten oplossen middels een herinstallatie van het systeem.

Hiertoe dient u

  • de Mac uit te schakelen
  • dan opstarten en de alttoets blijven ingedrukt houden
  • dan voor herinstallatie van het systeem kiezen

Hiertoe dient u met het Internet verbonden te zijn middels DHCP. En weest u gerust, enkel de systeembestanden zullen worden vernieuwd, al uw gegevens en bestanden zullen ongewijzigd blijven.

 

En daarna, gebruikt u nooit meer Safari.

 

Hier ook moeizaam met chrome op windows 11. Het is splinternieuwe hardware en software installatie, daar kan het niet aan liggen.

Ik moet heel dikwijls refreshen om ergens in te geraken. Alles lukt uiteindelijk wel.

Ik had de indruk dat het minder was op mijn 10 jaar oude pc met windows 10.

Dag @Dominiek S ,

Ik lees dat je Easy Banking Web heel traag werkt. Zou het kunnen dat je via een snelkoppeling of favoriet naar onze website gaat? Zo kan het zijn dat je op een oudere versie terechtkomt, die vastloopt of moeite heeft met laden. Ik raad aan om steeds naar onze algemene website te gaan en daar te klikken op “aanmelden”.

Is dat niet het geval, heb je dan reeds geprobeerd om de cookies te verwijderen?

Groetjes,

Liz

Dag Liz,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb een nieuwe poging ondernomen: in Chrome en na alle cookies verwijderd te hebben. Ik heb ook ingelogd vanop de algemene website zoals je aangaf. Maar helaas blijft het hetzelfde verhaal: het lukte vrij snel om door de betaling te geraken (en ik kon ook mooi alle gegevens invullen van de begunstigde), maar bij het finaal bevestigen loopt het fout: blanco scherm. De betaling gaat er niet door en de gegevens van de begunstigde worden ook niet opgeslagen. 

Groetjes,

Dominiek

Reputatie 4

Hallo @Dominiek S,

Bedankt voor je verdere feedback. We geven dit ook door aan onze technische dienst.

Als je merkt dat een bepaalde pagina blijft laden of traag opent moet je eens proberen de toetsen F5 of CTRL + F5 op je toestel te drukken. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Neen, dat lukt niet. Ik krijg gewoon een leeg scherm wanneer ik, nadat ik alle betalingsgegevens heb ingevoerd, op de knop ‘Volgende’ druk. Er gebeurt niets (gewoon een stabiel leeg scherm met enkel de linker navigatiebalk en header Mijn Easy Banking Web en daaronder menu Over ons & co. Er is niets dat blijft laden). CTRL + f5 verandert daar dus niets aan.

Dag @Dominiek S ,

 

Hier zou toch een oplossing voor te vinden moeten zijn… Heb je al eens geprobeerd je computer volledig te herstarten?

 

Groetjes,

Liz

Ik start mijn computer meermaals per week opnieuw op. Vandaag heb ik dat ook gedaan. 

Bedankt voor de informatie. Kan je je herinneren dat sinds je merkt dat onze website trager is, je een bepaald nieuw programma hebt geïnstalleerd? Bijvoorbeeld een anti-virus of VPN? 

Merk je dat andere website ook trager werken of is het enkel onze website?

Groetjes,

Liz

Zeker geen anti-virus of VPN geïnstalleerd recent.
Wat wel, ik heb daarnet nog eens geprobeerd om dezelfde betaling uit te voeren, en deze keer is het me wel gelukt (na minstens 10 mislukte pogingen). Ook al heb ik nu net hetzelfde gedaan als de vorige keren. Geen idee waarom het nu wel gelukt is. 

Er werd me ook aangeraden, moest het probleem zich terug voordoen, om eens te kijken of het vlotter gaat via het Incognito-venster van je browser.

Ik heb verder ook geen idee waar dit aan ligt, zeker gezien dit niet altijd gebeurt.

 

Ik hoop dat het vlot blijft gaan!

Groetjes,

Liz

Incognito venster heb ik vanmorgen ook geprobeerd, maar het was hetzelfde.
Ik hoop ook dat het vlot blijft gaan nu! Dank voor je support! 

Hier ook moeizaam met chrome op windows 11. Het is splinternieuwe hardware en software installatie, daar kan het niet aan liggen.

Ik moet heel dikwijls refreshen om ergens in te geraken. Alles lukt uiteindelijk wel.

Ik had de indruk dat het minder was op mijn 10 jaar oude pc met windows 10.

Ik heb ook veel (altijd) problemen met easy banking (zie mijn post van 19/2), maar idd op een heel oude computer gaat het iets beter.

Ik ervaar bovenvermelde problemen ook reeds een paar maanden.  Contact opgenomen met BNP.  Krijg dan het verhaal van andere browser, enz.  Allemaal al geprobeerd en verandert niets aan de zaak.  Zou ook gecontacteerd worden door mijn adviseur … ben nog steeds wachtende.

Zie maar één oplossing meer en dat is overstappen naar een andere bankinstelling.  Als de systemen die men haast verplicht wordt om te gebruiken niet werken rest er geen andere keuze.  Het gaat tenslotte over de controle over mijn financiële situatie.

Reputatie 1

zaak.  Zou ook gecontacteerd worden door mijn adviseur … ben nog steeds wachtende.

 

Mijn poes is meer op de hoogte van informatica dan de meeste adviseurs...

Ik heb hetzelfde probleem, bij online banking blijft de pagina hangen, alles gaat stroef en je bent eindeloos bezig. Eigenlijk is het de verantwoordelijkheid van de bank om te zorgen dat hun diensten naar behoren werken, het is iets van de laatste maanden want eerder heb ik nooit problemen gehad. 

Ik ben duidelijk niet alleen hiermee, waarom onderneemt de bank zelf geen actie? Want het is toch vreemd dat sinds enkele maanden die  online banking amper werkt! 

Ik heb nog een vraag, hoe sluit je veilig af wanneer de site gewoon eindeloos blijft hangen en je niets meer kunt doen?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, bij online banking blijft de pagina hangen, alles gaat stroef en je bent eindeloos bezig. Eigenlijk is het de verantwoordelijkheid van de bank om te zorgen dat hun diensten naar behoren werken, het is iets van de laatste maanden want eerder heb ik nooit problemen gehad. 

Ik ben duidelijk niet alleen hiermee, waarom onderneemt de bank zelf geen actie? Want het is toch vreemd dat sinds enkele maanden die  online banking amper werkt! 

Hey Marijke,

 

onze excuses voor het ongemak.

We zijn effectief op de hoogte van dit probleem en onze interne technische dienst is prioritair bezig om deze problemen permanent op te lossen.

 

We hebben ook al gehoord van klanten dat een oplossing voor nu was om:

  • via een andere browser in te loggen,
  • de pagina te refreshen indien je een wit scherm krijgt,
  • een browserreset uit te voeren van de browser die je nu gebruikt

We snappen dat dit uiterst vervelend is en niet ideaal. Hopelijk kan zo de Easy Banking Website al iets vlotter gebruikt worden.

 

Groetjes,

Jessica

Reageer