Enkele dagen geleden na de zoveelste ergerlijke ervaring met de slecht werkende “Easy” Banking App het probleem van de steeds terugkerende “technische storing”-melding aangebracht bij de klachtendienst. Concreet is het nog steeds onmogelijk om een betaling uit te voeren door de QR-code te scannen.
Als reactie op mijn klacht krijg ik het bericht “We raden u aan om gebruik te maken van de officiële app van Bancontact genaamd Payconiq by Bancontact tot de nieuwe Easy Banking App is uitgebracht.”. Hoelang het nog gaat duren tot de nieuwe app uitkomt is er niet bij vermeld.
De app. Payconiq by Bancontact is mij welbekend (nog van voor de fusie met Bancontact) en reeds lang in gebruik gekoppeld aan een bankkaart van een andere bank. Ik stel mij dan ook de vraag “Kan ik wel meerdere bankrekeningen aan de Payconiq by Bancontact-app koppelen?
Bij Payconic kan je daaromtrent terugvinden: “Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om meerdere bankrekeningen (IBAN-nummers) aan de Payconiq by Bancontact-app te koppelen. U kunt wél tot 5 verschillende Bancontact-kaarten (van eenzelfde of verschillende banken) aan de Payconiq by Bancontact-app koppelen.”
Lijkt mij niet meteen praktisch en nogal onduidelijk: meerdere Bancontact-kaarten van verschillende banken zijn toch verschillende bankrekeningen en dus onmogelijk?
Ik besluit telefonisch contact op te nemen via de Easy Banking App van BNP Paribas Fortis. Ik krijg vlot verbinding … met de wachttune. Uiteindelijk ben ik het aanhoren van de tune en de eindeloze herhaling van de nuttige boodschappen beu.
Het “neem ns op-charter” dat nochtans destijds mee werd ondertekend door BNP Paribas Fortis waarbij werd afgesproken dat de wachttijd tot een redelijke tijd zou beperkt worden is blijkbaar inmiddels ook al de mist ingegaan.
Mijn ongenoegen over BNP Paribas Fortis is er zeker niet door verminderd.
Beste antwoord van YannickB
Bekijk origineel