Beantwoord

Verrichting geweigerd bij scannen via QR-code in de easy banking app

  • 4 March 2022
  • 3 reacties
  • 344 Bekeken

Ik stel opnieuw vast dat een verrichting geweigerd wordt na het scannen van de QR code. Dit is al de 2e maal dat dit me overkomt. Vermoedelijk doet dit zich voor na een aanzienlijke overschrijving via easy banking tussen mijn universele rekening en mijn spaarrekening. Deze transactie zou toch geen invloed mogen hebben op een verrichting naar een andere klant. Graag enige toelichting en kan je dit vermijden door de verrichting tussen de eigen rekeningen uit te voeren via PC banking ...

icon

Beste antwoord van LarsD 5 March 2022, 14:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @JPT 

Bedankt voor je bericht. Kan je ons nog vertellen hoe precies je de verrichting via het scannen wou doen? Dit was een betaling naar een vriend of was dit via een handelaar dat je wou betalen met de QR code?

Transacties tussen je eigen zichtrekening en eigen spaarrekening werken niet beperkend. Dus daar kan het al niet te maken mee hebben.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Het was idd een betaling aan een handelaar via scannen naar Bancontact. Het bedrag en paar weken geleden was 102€ en deze week was het amper 17€. Na de weigering deed ik de betaling opnieuw maar dan met de app van mijn echtgenote en zonder probleem. Toch nog even meegeven dat na een week of zo ik opnieuw kon betalen via scannen en dus zit die overschrijving tussen mijn rekeningen naar mijn gevoel er voor iets tussen.

Mvg,

Reputatie 4

@JPT

Via een Bancontact QR-code kan je 1.500 EUR per transactie (met een maximum van 2.500 EUR per 7 dagen) betalen bij een handelaar. Tussen vrienden en familie kan je maximaal  250 EUR betalen.

Je bent zeker dat met je kaart niet aan deze gebruikslimiet zat toen je deze betaling wou uitvoeren?

Reageer