Beantwoord

fraude

  • 13 May 2024
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo allen

Ik ben nieuw hier.

Op 4 mei werd mijn HB zichtrekening geblokkeerd. Ik ben slachtoffer van ‘muling’. Had ik tot die dag nog nooit van gehoord. Sinds 4 mei bel ik dagelijks de fraudedienst, al zo’n 17 oproepen in totaal. Ik heb een beetje de indruk dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Intussen heb ik nog steeds geen toegang tot mijn rekening, terwijl ik facturen te betalen heb.

Bij de politie mag ik pas langsgaan op 18 mei (dit is geen noodgeval hoor mevrouw) terwijl dit mijn enige zichtrekening is.

Ik ben intussen ten einde raad. Mocht iemand nog info of een tip hebben: graag.

Alvast bedankt, vriendelijke groet, Kelly

icon

Beste antwoord van Liz 13 May 2024, 11:06

Bekijk origineel

3 reacties

Dag @Kelly_1979 ,

 

Bij een fraudedossier is het vaak het beste om af te wachten tot je naar de politie bent geweest en een PV kan bezorgen. Hierna gaat de fraudedienst hier verder mee aan de slag en mag je een brief verwachten met meer informatie. Het dagelijks opbellen zal dit proces helaas niet versnellen, gezien het onderzoeken van een fraudegeval complex kan zijn en steeds met volle aandacht wordt behandeld. 

 

Ik begrijp dat dit heel lastig is als je maar één bankrekening hebt en hier je inkomsten op worden gestort. Ik zou eventueel aanraden om tijdelijk een andere rekening te openen zodat je ondertussen toc heen alternatief hebt.

 

Mijn excuses voor dit ongemak,

Liz

Beste Liz

Dank voor uw antwoord. 

Ik kan geen andere rekening openen net omdat de huidige geblokkeerd is. Intussen is dit nu al 9 dagen en ik kan pas op 18 mei naar de politie :(

Vriendelijke groet, Kelly

Reputatie 2

Bij de politie mag ik pas langsgaan op 18 mei (dit is geen noodgeval hoor mevrouw) terwijl dit mijn enige zichtrekening is.

 

Dit gaat niet op, de flik van dienst heeft het recht niet u op deze manier af te wimpelen. Mijns inziens is een dergelijke houding schandalig te noemen.

Kortom, u dient meer op uw strepen te staan. Ga “hoger op”, of wendt u tot een politiekantoor in een andere stad (wel afspraak maken).

Wanneer men niet meer aan zijn centen kan, zoiets kan geen kleinigheid meer worden genoemd. Ik zou het er niet bij laten.

Reageer