Beantwoord

Aanmelden in Easy Banking App als mandataris

  • 30 January 2024
  • 10 reacties
  • 126 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Ik ben volmacht houder op mijn Mamas rekening(en). Ik heb mijn eigen BPOST Bank debet kaart en heb/had ook een abonnement voor mobile banking van BPOST. 

Ik heb vorige week de Easy Banking app geïnstalleerd maar kan die niet activeren omdat ik nergens het klantennummer vind. (10 cijfers?). Daar ik mandataris ben, heb ik tot nu toe ook nog geen Welcome Pack gekregen en kan ik niet verder. De klantendienst was tot nu toe telefonisch niet bereikbaar. Mijn Mama is zeer slechtziende en kan mij over de telefoon niet verder helpen. 

Daarbij komt nog dat ik in het buitenland woon en niet zo maar een afspraak kan maken in Mamas lokaal BNP-PB/Fortis kantoor. 

icon

Beste antwoord van Liz 30 January 2024, 13:37

Bekijk origineel

10 reacties

Dag @GinaS ,

Bedankt voor je bericht. Klanten die nog een bpost kaart hebben, hebben de optie om hun klantnummer te laten berekenen. Bij het ingeven van uw kaart- en klantnummer op Easy Banking App heeft u onderaan de optie om uw klantnummer terug te vinden. Op deze manier kan je toch aanmelden met je huidige kaart.

Biedt dit jou verduidelijking?

Groetjes,

Liz

Liz,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Door het feit dat ik geen klantnummer heb en alleen mijn eigen kaartnummer kan invoeren zit ik wel een beetje vast. 

Of bedoel je dat het rekeningnummer (dat dus ook op de kaart staat) iets te maken heeft met het klantnummer?

Het is mogelijk dat ik mamas kaartnummer zou moeten gebruiken maar ik heb het meest up-to-date nummer niet voor het moment. Het nummer dat ik hier heb is voor een kaart die geldig was tot in 2022.

Ik zoek verder en heb een medewerker van het Woon en Zorgcentrum waar Mama woont om assistentie gevraagd.

 

Vriendelijke groet,

Gina

 

 

 

Dag @GinaS ,

 

Met een kaart die vervallen is, zal je inderdaad niet kunnen aanmelden. Je vraagt dus best een nieuwe kaart aan die wel nog geldig is, zodat je daarmee verder kan. Op de app onder het veld om het klantnummer in te vullen kan je je klantnummer laten berekenen op basis van de kaartgegevens van je nieuwe kaart.

Moest je aanmelden met de kaart van jouw moeder, zal je ook stappen met de kaartlezer moeten volgen. Dat is enkel mogelijk als je bij haar bent, wat moeilijk zal zijn jouw geval.

 

Groetjes,

Lieze

Lieze,

 

Waarom werkt het dan niet met MIJN geldige kaart? Ik suggereerde alleen maar dat ik misschien met Mamas kaartnummer zou moeten proberen. Gewoon om alles uit te sluiten maar ik geloof niet dat het een oplossing is. 

Bij BPOST was Mamas kaart NIET geactiveerd voor Mobile Banking, alleen mijn eigen kaart. Ik alleen als mandataris had een mobile abonnement.  Het werkte perfect en nooit problemen gehad. Mama bankiert niet mobile wegens zeer hoge leeftijd en zeer slechtziende. 

Sorry dat dit zo complex is maar misschien wel een beetje een ongebruikelijk geval?

Groet,

Gina

Dag @GinaS ,

Sorry, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat jouw kaart vervallen was. Als je zelf een kaart hebt die nog geldig is, zou je via onze Easy Banking App aan de hand van die gegevens het klantnummer kunnen berekenen.

Zou je kunnen nakijken of dat bij jou lukt? Zoniet, kan je ons vertellen wat daar precies misloopt?

Groetjes,

Liz

Dag Liz,

Sorry voor dit late antwoord.

Dit gebeurt er wanneer ik de app wil activeren:

 

Ik Open App (Welkom in Easy Banking screen)

Ik druk op Aanmelden

(Neem uw debetkaart met kaartlezer bij de in te voeren nummers en uw kaartlezer bij de hand)

Mijn debetkaart scannen (ik  presenteer de debetkaart van bpost maar er gebeurt niets)

Kaartnummer : Vul ik in manueel

Klantnummer :  (heb ik niet dus kan dit niet invullen)

Vroegere klant van bpost (in grijs - kan ik niet op drukken)

Volgende (kan ik ook niet op drukken - ook grijs)

That’s it. Any suggestions?

 

Op iPhone (5) SE  - iOS version 17.3

Mijn bpost debet kaart is Maestro - geldig tot 11/26

Vriendelijke groet,

 

Gina

 

 

 

 

Reputatie 1

Mijn bpost debet kaart is Maestro - geldig tot 11/26

 

AHA!

BNP heeft een jaartje geleden Maestro reeds volledig geliquideerd, alle BNP-kaarten met de Maestro-functie werden uitgeschakeld en vervangen door de huidige debetkaart. Kortom, BNP ondersteunt Maestro niet (meer).

Nu fluistert een stemmetje mij in het oor dat uw Maestrokaart waarschijnlijk softwarematig geweigerd werd omdat het enkel Maestro is, zonder debetkaartfunctie.  En dat zou ook kunnen verklaren waarom zovele andere in de puree geraakt zijn tijdens de ‘grote overstap’.

En als het zo zou zijn zal het heel wat voeten in de aarde hebben om het op te lossen.

Mijn probleem is nu opgelost. Hartelijk dank aan iedereen. 

Gina

Reputatie 3

Mijn bpost debet kaart is Maestro - geldig tot 11/26

 

AHA!

BNP heeft een jaartje geleden Maestro reeds volledig geliquideerd, alle BNP-kaarten met de Maestro-functie werden uitgeschakeld en vervangen door de huidige debetkaart. Kortom, BNP ondersteunt Maestro niet (meer).

Nu fluistert een stemmetje mij in het oor dat uw Maestrokaart waarschijnlijk softwarematig geweigerd werd omdat het enkel Maestro is, zonder debetkaartfunctie.  En dat zou ook kunnen verklaren waarom zovele andere in de puree geraakt zijn tijdens de ‘grote overstap’.

En als het zo zou zijn zal het heel wat voeten in de aarde hebben om het op te lossen.

Hallo,

Mijn Bpostkaart is een Maestro, en dat lukt perfect om ermee in te loggen in Easy web banking op PC.
Het schijnt dat de laatste ios versie 17 veel problemen veroorzaakt op iPhone.

Reputatie 4

Hallo @GinaS,

Bedankt voor ons op de hoogte houden. Wij zijn blij dat het is opgelost.

@Gella: het moet inderdaad mogelijk zijn met de Maestro debetkaart van bpost bank aan te melden, alleen moet je dan wel nog dat andere klantnummer opvragen. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer