Beantwoord

Activatie en gebruik nieuwe VISA/Debit kaart in Italie.

  • 22 August 2021
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Hallo,

ik leef, woon en werk in Italië en kreeg vorige week mijn nieuwe VISA/Debit- Kaart in de bus.
Van het schrijven dat samen met de kaart werd toegestuurd las ik dat de kaart binnen de 6 weken na ontvangst moet worden geactiveerd en dat dit middels een verrichting in een winkel of aan een geldautomaat moet gebeuren.

Aangezien ik in Juli in Belgie was maar niet van plan ben om de komende maanden naar Belgie te reizen stel ik mij de volgende vragen:
1) Kan de activatie van de kaart ook in een winkel of geldautomaat in Italie gebeuren?
2) Indien niet, bestaat er een alternatieve manier om de kaart te activeren?
3) Indien niet, is het mogelijk mijn actuele kaart actief te houden totdat ik de volgende keer in Belgie ben (de volgende keer dat ik in Belgie zal zijn zal juli 2022 zijn)?

Dank bij voorbaat voor de ondersteuning bij deze aangelegenheid.

MvGV
Vincent Mauroit

icon

Beste antwoord van Alexander 22 August 2021, 23:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Uw oude kaart wordt hoe dan ook na 6 weken gedeactiveerd.

Ik veronderstel dat je je nieuwe wel in Italië kan geactiveerd worden maar of je in Italië met Visa Debit zal kunnen betalen dat zal een ander paar mouwen zijn aangezien hier klachten zijn dat men bijna nergens in Italië die Visa Debit aanvaard wordt, in ieder geval kan je zeker wel zonder problemen geld afhalen aan een automaat daar alle geldautomaten alle soorten kaarten aanvaarden waaronder Visa en zal dan op deze manier jouw nieuwe kaart geactiveerd worden.

 
 

Reageer