Beantwoord

Afsluiting rekeningen bij Bpost

  • 30 January 2024
  • 11 reacties
  • 214 Bekeken

Geachte,

ik heb mijn rekeningen bij Bpost leeg gemaakt en afgesloten (november en december 2024).

Hoe en wanneer worden de intresten op die rekeningen mij bezorgd?

Ik heb een rekening nr. opgegeven waar eventuele stortingen mogen gestort worden.

Een afrekening hiervan zou ik ook willen ontvangen.

Luc

 

icon

Beste antwoord van Liz 30 January 2024, 12:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4

Hallo @Van Roosbroeck Luc,

Bedankt voor je bericht.

Ik denk dat je bedoelt dat je dit dan vorig jaar in november en december hebt laten sluiten? In dat geval zou je normaal al reeds alle overige tegoeden (met de reeds opgebouwde interesten) hebben ontvangen bij je andere bank.

En wat bedoel je precies met een afrekening? De sluiting van de rekening wordt ofwel mondeling of schriftelijk aan je bevestigd (naargelang via welke weg je dit hebt laten doen) en de tegoeden worden dan overgeschreven op je andere rekening (degene die je daar voor hebt gegeven). Verder bestaat hier niet nog een ander attest of documentatie van.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Lars, zo zou het moeten zijn.

Maar ik heb nu wel een uittreksel ontvangen van de spaarrekening op naam van mijn moeder waarbij er nog 95,11€ op haar spaarrekening is gekomen.

Ik zou voor al mijn rekeningen zo een afschrift willen ontvangen (eventueel met mail).

De intresten van 2023 zouden dan moeten overgeschreven worden naar mijn opgegeven rekening.

PS. Ik heb volmacht op de rekening van mijn moeder.

Groetjes, Luc

Reputatie 4

Hallo @Van Roosbroeck Luc,

Even ter verduidelijking: de spaarrekening van je moeder is dan nog actief (het is onduidelijk omdat je in de eerste plaats spreekt over eigen rekeningen)?

Voor afgesloten rekeningen ontvang je ten laatste een maand na de afsluiting nog het laatste uittreksel maar daarna niet meer (gezien er ook geen verdere verrichtingen meer uitgevoerd zijn).

Of je dit ontvangt per post hangt ook af van je voorkeur: indien dit voor die bepaalde rekening ingesteld stond dat je per post dit kreeg dan ga je er automatisch nog een laatste uittreksel van krijgen.

Zo niet kan je nog een kopie van het laatste uittreksel vragen via een bpost kantoor.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Lars, bedankt voor je info.

Ik dacht dat alle rekening waren afgesloten. Luc Van Roosbroeck en Lucienne Van Loo zowel de spaarrekening als de zichtrekening.

Dit is uitgevoerd bij Bpost kantoor te Lint op 21/12/2023.

Ik zal dan nog even wachten in de hoop mijn intresten van 2023 te ontvangen.

Groeten, Luc

Reputatie 4

Hallo @Van Roosbroeck Luc,

Bedankt voor de extra informatie.

Dus de tegoeden die op die rekeningen stonden hebben jullie nog niet ontvangen?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo Lars,

inderdaad, we hebben nog geen afsluiting van de 4 rekeningen ontvangen.

Ik heb alle bedragen die erop stonden overgeschreven naar Europabank en dan de  rekeningen afgesloten.

Over de intresten 2023 en overschrijving ervan naar mijn rekening bij Europabank heb ik niets vernomen.

Ik kan door de afsluiting ook niet meer op mijn account bij Bpost.

Groeten,

Luc

Dag @Van Roosbroeck Luc ,

 

Ik vermoed dat het kantoor van Lint dit best verder bekijkt. Voor meer verduidelijking neem je best contact op met hen.

 

Groetjes,

Liz

Geachte Liz,

BNP Paribas heeft alle bankzaken over genomen van Bpost. Als ik de stand van mijn rekeningen vraag is dit blijkbaar niet mogelijk. Hoe kan het nu dat ze gewoon de stand van mijn rekening niet kunnen nazien en mijn rekening leeg maken door dit over te schrijven naar Europabank?

Ik heb contact genomen met het Bpost kantoor te Lint.

Daar konden ze mij ook niet helpen. Ik ga nu een afspraak moeten maken bij Bpost Kontich.

Hopelijk kunnen ze me daar verder helpen.

PS. Hiervoor heb ik al de nodige mails naar Bpost en BNP Parisbas gestuurd zonder enig gevolg.

Ik krijg de indruk dat ze me van het kastje naar de muur aan het sturen zijn.

Een bank heeft ook verpichtingen tov. hun klanten

Groeten,

Van Roosbroeck Luc.

Dag @Van Roosbroeck Luc ,

Bedankt voor je reactie.

Als het kantoor je heeft doorverwezen naar het bpost kantoor, zullen zij jou inderdaad moeten helpen. Laat ons zeker weten hoe het daar verloopt. Alvast mijn excuses voor deze hinder.

 

Groetjes,

Liz

 

Geachte Liz,

bij Bpost mogen ze geen inlichtingen geven als de klant een Easy Gide pakket heeft zoals mijn moeder.

Hiervoor moet Bpost ons doorverwijzen naar BNP Parisbas.

Ik heb ondertussen een afspraak op een kantoor van BNP Parisbas.

Hopelijk lukt het nu om de nodige info over mijn rekeningen te krijgen en de resterende bedragen over te boeken naar mijn rekening bij Europabank.

Ik ben ten zeerste teleurgesteld in de manier waarop ik door de bank behandeld wordt.

Groeten,

Luc

 

Reputatie 4

Hallo @Van Roosbroeck Luc,

Bedankt om ons verder op de hoogte te houden.

Het is inderdaad niet fijn dat je steeds van het ene naar het andere wordt doorgestuurd en dat er niet sneller een oplossing wordt gegeven. Het is daarom goed dat je jouw ervaring hiermee met ons deelt. Op die manier weten we ook dat er verbetering moet komen in de communicatie tussen de verschillende kantoren.

We hopen dat je dan eindelijk de nodige info krijgt over je rekeningen en dat zo de resterende tegoeden naar de andere bank kunnen overgemaakt worden.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer