Beantwoord

annulatieverzekering via mastercard gold

  • 27 October 2020
  • 5 reacties
  • 1027 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben in het bezit van een mastercard gold.

Nu willen wij een villa huren in Frankrijk via een erkend reisbureau in Belgie.

De betaling gebeurt via een overschrijving op hun bankrekening.

Vermits er bij een mastercard gold een annulatieverzekering inbegrepen is ( mits bepaalde voorwaarden ) zou ik deze willen betalen met mij  mastercard.

Welke procedure moet ik hierbij volgen ?

Is een overschrijving van mijn rekening waaraan de mastercard ( en nog andere kaarten ) aan gekoppeld is voldoende?

Of dien ik naar een filiaal te gaan om daar met een fysieke medewerker de overschrijving te voldoen ?

Of is er een andere oplossing.

Ik maak evenens gebruik van de banking app. Van BNP paribas.

 

Vriendelijke groeten

icon

Beste antwoord van YannickB 28 October 2020, 10:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Hallo,

 

I

De betaling gebeurt via een overschrijving op hun bankrekening.

Dat is dan de keuze van de verhuurder(s).

Vermits er bij een mastercard gold een annulatieverzekering inbegrepen is ( mits bepaalde voorwaarden ) zou ik deze willen betalen met mij  mastercard.

Dan moet u het verhuringsagentschap vragen of de betalingswijze kan worden veranderd.

 

Welke procedure moet ik hierbij volgen ?

Is een overschrijving van mijn rekening waaraan de mastercard ( en nog andere kaarten ) aan gekoppeld is voldoende?

Dat zou ondermeer inouden dat het verhuringsagentschap en/of de eigenaar(s)  uw rekening zouden kunnen inkijken.

Het antwoord is dus kort en krachtig: Neen.

Werk jij  voor BNP paribas ?

Wat is dit voor een antwoord , 

Ik vraag gewoon of ik een overschrijving kan doen waarvan het bedrag gedebiteerd wordt op mijn mastercard.

En op punt 2 . Als ik een overschrijving doe op welke manier zou de ontvanger dan mijn rekening kunnen inkijken ?

Als ik op uw antwoord moet verdergaan betekent het dus dat iedereen waaraan ik een overschrijving doe mijn bankrekening kan inkijken.

Ik ga wel even info inwinnen bij mijn kantoorhouder aangaande uw antwoord

 

Reputatie 7

Hallo @Ronny777 

@Krisje is geen medewerker van onze bank, maar net zoals jij een lid van dit forum. Je kan mij en andere werknemers van BNP Paribas Fortis herkennen aan het groene logo en aan de titel net naast onze naam.

Ik vrees wel dat je van de verzekeringen gekoppeld aan je Mastercard Gold enkel gebruik kan maken als je met die kaart kan betalen. Een gewone overschrijving vanaf een rekening waaraan je de kaart hebt gekoppeld is jammer genoeg niet voldoende.

In het geval van de reisannuleringsverzekering, dient minstens 70% van de reis mat je Mastercard Gold betaald te zijn.

Als een reismaatschappij geen kredietkaarten aanvaard via hun website, dan kan je hen soms nog contacteren en vragen of het toch niet mogelijk is om op die manier te betalen.

Hier zelfde ‘probleem’ : reis naar Zuid-Afrika (Once in a lifetime...) Reisagentschap daar ter plekke vraagt betaling via hun Belgische bankrekening… Alternatief : betalen via Paypal maar dat geeft een extra kost van +/- 3.5%.

Via Connections vluchten mèt Mastercard Gold betaald… Wie legt me uit waarom ik Connections wèl kan betalen met MC Gold en SW Tours niet ??? Hoe zou ik SW Tours kunnen overhalen? Ergo wat zouden zij kunnen veranderen? Dank en groet.

Reputatie 7

Hallo Freddy,

Elke handelaar kan zelf beslissing welke betaalmiddelen zij aanvaarden. Je kan jouw voorkeur wel aan hen doorgeven, maar verder is er weinig dat je kan doen. 

Ook als bank hebben wij daar geen enkele invloed op, aangezien het gaat om een beslissing van een handelaar die wordt vastgelegd in een contract tussen die handelaar en een acquirer (een bedrijf dat betaalsystemen, -software en -terminals levert).

Reageer