Beantwoord

Apple Pay en Bol.com

  • 4 March 2020
  • 6 reacties
  • 1300 Bekeken

  • Avonturier - Niveau 1
  • 14 reacties

Ik wou op de site van 'bol.com’ betalen met Apple Pay en kreeg de melding dat mijn kaart (Hellobank) niet ondersteund wordt. Waarom?

icon

Beste antwoord van YannickB 5 March 2020, 19:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Lode,

Wou je betalen via de effectieve site van bol.com of via hun app?

Heb je je debetkaart al eens gebruikt om te betalen in een gewone winkel met behulp van je chip en pincode?

Hello,

Via hun app op iPad.

De kaart is al gebruikt via chip en pincode… Apple Pay werkt zonder problemen (ik heb al wel gemerkt dat sommige terminals niet “fameus” zijn).

 
Reputatie 4
Badge +4

Dag @Lode-1

Eerste keer dat je Apple Pay wilt gebruiken op hun website of heb je eerder al kunnen betalen met Apple Pay op hun website? ik ga ervan uit dat ze Apple Pay niet accepteren, maar ben niet 100% zeker :thinking:

Heb je al geprobeerd met Bancontact te betalen? 

Reputatie 7

@OguzhanB

Apps en sites die Apple Pay aanvaarden, zijn voorzien van een knop met het bijhorende logo om de betaling te starten. :slight_smile: Zo lang die knop er staat, wordt Apple Pay ondersteunt. Staat er geen knop, dan kan je ook geen betaling met Apple Pay starten en kan je er dus ook geen foutmelding over krijgen.

@Lode-1

Ik stuur je even een privébericht om wat meer info te verzamelen, zodat ik de situatie na kan laten kijken.

Wat de terminals betreft; in België zijn er twee systemen om te betalen met een debetkaart: Bancontact en Maestro. Bancontact is typisch Belgisch en zal je nooit in het buitenland vinden, terwijl Maestro internationaal werkt. Ook Apple Pay werkt met Maestro.

Sommige winkels hebben terminals die, wanneer je aan de kassa zegt met een debetkaart te willen betalen, automatisch (en enkel) Bancontact aanbieden. Wat Apple Pay dus niet kan verwerken.

Soms helpt het om in die winkels te vragen om met kredietkaart te betalen, ook al doe je dat niet effectief. De terminal zal dan namelijk overschakelen naar Maestro wanneer jij via Apple Pay met je debetkaart betaalt.

Nu, het ging mij eerder over de verbinding van sommige terminals, soms is dit in een fractie geregeld en soms heb ik 2/3 pogingen nodig om mijn rekening betaald te krijgen. Ik heb ook al gemerkt dat dit afhangt van wel ‘kastje’ er staat. Mss heeft de plaatselijke verbinding er ook iets mee te maken.

Gewoonlijk geef ik aan dat ik ‘op afstand ‘ wil betalen. En soms , omdat mijn iPhone boven haal, denkt men dat ik met Payconiq wil betalen. En tot hier toe heb nog geen enkel probleem gehad, maar het is goed te weten dat een Bancontact protocol niet werkt.

   

Hey @Lode-1 ,

 

Hoe vlot een betaling gaat is inderdaad ook afhankelijk van het type terminal en de verbinding. Misschien dat de tip om te vragen om met Maestro/kredietkaart te bevestigen toch een hulp is zodat meteen de juiste instellingen worden gebruiken en de betaling vlotter zal verlopen!

 

Groetjes,

Lieze

Reageer