Beantwoord

Betalen/geld afhalen in Egypte

  • 7 March 2024
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Beste, ik reis binnenkort naar Egypte. Hoe kan ik daar best betalen? Bij geldafhaling : best met debet- of kredietkaart ( bedrag van 50-100 EUR)?Kan ik Egyptisch Pond bestellen bij de bank ? Kan ik de munt bij terugkeer terug inleveren bij de bank ? Dank voor hulp ! 

icon

Beste antwoord van LarsD 8 March 2024, 10:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Beste @IngeB2,

Bedankt voor je bericht.

We raden zeker aan onze tips te doornemen voor als je op reis gaat: Ik ga op reis en ik neem mee... Onze tips om je bankzaken zo vlot mogelijk te regelen | Community BNP Paribas Fortis

Een debetkaart werkt standaard niet buiten Europa dus dit ga je eerst moeten open zetten (de stappen hiervoor kan je vinden in onze tips). Een kredietkaart werkt standaard wereldwijd.

Er is wel een beperkte mogelijkheid om geld af te halen met een kredietkaart: maximum 620€ per 4 dagen (België en buitenland). Met een debetkaart kan je 625€ per dag; 1.250€ per periode van 7 dagen afhalen.

Er zijn ook kosten aan het opnemen van geld via een automaat in een andere valuta. Voor de debetkaart komt hier bij: behandelingskosten van  0,30% van het bedrag +2,86€ (max 12,09€) + wisselkoers van 1,63% van het bedrag (wisselkoers op basis van degene van de Europese Centra Bank of Mastercard/VISA). Voor de kredietkaart komt hier bij:  6€ + 1,60% wisselmarge.

 

Deze valuta bieden wij helaas niet aan. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer