Beantwoord

Betalen in Noorwegen wisselkosten

  • 8 July 2022
  • 2 reacties
  • 419 Bekeken

Beste,

Ik vroeg me af of er bijkomende kosten verbonden zijn wanneer ik in Noorwegen mijn Hello bank Visa Debit kaart gebruik? Noorwegen zit wel in de EER-zone maar indien ik daar bijvoorbeeld voeding koop in een winkel, wordt er dan een wisselkost en/of behandelingskost aangerekend op die transactie omdat men daar met NOK werkt? Zo ja, valt dat te vermijden door middel van een andere kaart te gebruiken of rekening te openen?

Met vriendelijke groeten,

Thomas

icon

Beste antwoord van YannickB 9 July 2022, 20:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Hallo @ThomasDk,

Bedankt voor je bericht.

Er worden in Noorwegen inderdaad kosten aangerekend voor betalingen en geldopnames met je debetkaart. Bij handelaars betaal je 1,21% van het bedrag (max. € 12,09) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag.

Aan geldautomaten betaal je 0,30 % van het bedrag + € 2,86 (max. € 12,09) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag. Een volledig overzicht van alle kosten vind je in onze tarievenlijst.

We raden daarom ook aan om voor je vertrekt naar Noorwegen al Noorse Kroon te bestellen. Dan heb je cash geld mee voor tijdens je reis.

Je kan ons hiervoor beveiligd bellen vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers). Deze code kan je op voorhand aanmaken via de instellingen van je profiel in de Easy Banking Website.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 7

Dag @ThomasDk 

Ik zie dat we je verkeerde info hebben gegeven. Mijn excuses daarvoor.

Er worden in Noorwegen weldegelijk kosten aangerekend voor betalingen en geldopnames met je debetkaart.

Bij handelaars betaal je 1,21% van het bedrag (max. € 12,09) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag.

Aan geldautomaten betaal je 0,30 % van het bedrag + € 2,86 (max. € 12,09) en een wisselkost van 1,63% van het bedrag. Een volledig overzicht van alle kosten vind je in onze tarievenlijst.

Ik heb het bericht van @LarsD ook aangepast om verwarring te voorkomen. Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt. In dit artikel vind je alvast ook enkele tips ter voorbereiding van je reis:

 

Reageer