Beantwoord

Betalen met de kaart in Engeland

  • 5 May 2022
  • 3 reacties
  • 4166 Bekeken

Is er sinds de Brexit iets veranderd op het vlak van betalen met de bankkaart en geld afhalen? Vroeger moest de kaart niet geactiveerd worden voor buiten Europa. Is dit nu wel nodig of niet?

Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord van JadieT 5 May 2022, 14:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Hallo @Nele Mensaert 

Je kan deze best activeren voor buiten Europa. Dit kan op onderstaande manier via:

Easy Banking App:

  • Meld je aan in Easy Banking App.
  • Druk onderaan op Mijn diensten  en kies voor Kaarten.
  • Tik vervolgens op de debetkaart die je wilt gebruiken buiten Europa.
  • Heb je een iPhone of iPad en koos je voor een debetkaart, dan krijg je automatisch de kaartinstellingen te zien. Gebruik je een Android-toestel ? Druk dan rechts bovenaan op de drie punten  en kies voor Kaartinstellingen.
  •  Activeer de optie Buiten Europa.

Easy Banking Web:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn kaarten.
  • Klik rechts van de debetkaart op de strepen en kies Wijzigen.
  • Kies voor Kaartinstellingen
  • Kies ervoor om betalen buiten Europa te activeren en bevestig.

Met vriendelijke groeten,

JadieT

Toch eigenaardig. Ik heb een ‘visa debetkaart’ die niet geactiveerd was voor ‘buiten Europa’ en kan toch vlot betalen in Engeland. Waarom dan het advies om de optie toch aan te vinken? Wat is het verschil voor Engeland tussen optie aan of niet? 

Reputatie 6
Badge +3

Aan Nele en Dekocklu: Met Europa wordt bedoeld geografisch Europa en dat bevat zowel EU landen als niet-EU landen zoals het VK, Noorwegen, Zwitserland, IJsland, … enz.

Het is dus niet nodig om debetkaarten voor buiten Europa te activeren en specifiek voor het VK heeft die Brexit dan ook geen enkele invloed op.

 

Reageer