Beantwoord

Bij geldafname blokkeert de automaat en geeft de kaart niet terug

  • 1 August 2021
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Mijn broer heeft voor mijn ouders 200 eur afgehaald op 01-08-21. Hij krijgt het geld waarna de automaat blokkeert en weigert de kaart terug te geven. Na een tijdje wachten krijgt hij deze niet terug. Hij keert terug steekt zijn kaart in de automaat en krijgt vervolgens ook de kaart terug van mijn ouders.

 

Mijn vraag is:

 

  1. Kan men eigenlijk 2 kaarten in de automaat steken?
  2. Wat kan men doen als de automaat de kaart weigert terug te geven? Wie kan bereiken  of wat kan men doen buiten Cardstop bellen.

Heeft nog iemand zoiets meegemaakt.

 

mvg

 

Marc

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 2 August 2021, 13:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Buiten Cardstop moet je ook de bank contacteren want het is best mogelijk dat je een nieuwe kaart zal krijgen.

 
Reputatie 4

Dag, @markoz 

 

Bedankt voor je bericht.

 

  1. Het is niet mogelijk om twee debetkaarten op hetzelfde moment in een bankautomaat te steken. Wat er gebeurd is in deze situatie is dat door een technisch probleem met de automaat, de vorige kaart is blijven steken. Door de andere kaart er vervolgens in te plaatsen, heeft de automaat waarschijnlijk de andere kaart terug vrij kunnen gegeven.
  1. Je moet altijd eerst Card Stop (078 170 170) bellen voor je kaart te blokkeren. Vervolgens neem je contact op met de bank om dit te melden, als ook een nieuwe kaart dan aan te vragen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer