Beantwoord

Circulaire Cheque

  • 21 March 2022
  • 5 reacties
  • 2421 Bekeken

Kan iemand mij vertellen waarom ik in elk kantoor geweigerd wordt om mijn circulaire cheque contant te ontvangen terwijl er duidelijk op staat: “alleen de financiële instelling die de circulaire cheque heeft uitgegen, IS VERPLICHT DEZE VORM VAN BETALING TE AANVAARDEN“. Moet ik dan gerechtelijke stappen nemen voordat ik mijn geld kan krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 22 March 2022, 16:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo @Maussix,

Bedankt voor je bericht.

Maar er wordt dan toch een reden gegeven waarom de cheque wordt geweigerd? 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dat ze geen chèques mogen inwisselen. Dat is het antwoord dat ik telkens krijg. 

Reputatie 4

Dat is vreemd. De enige manier dat men een cheque kan weigeren is omdat de cheque is vervallen (dat vervalt meestal binnen de drie maanden) of dat jij niet de begunstigde bent van de cheque.

 

Beste Maurits,

Er mogen geen cheques meer worden uitbetaald, enkel nog gestort op een rekeningnummer;  gelieve u dan ook tot uw bank te wenden.

Vriendelijke groeten,


Marleen Smolders

Verantwoordelijke Support Kantorengroep
BNP Paribas Fortis SA/NV  -  Kantorennet - Sales Support Team Antwerpen

 

Dit kan toch niet? Er staat duidelijk is verplicht deze betaling te doen.

Reputatie 4

Ik heb het zelf nog nagegaan voor jou. Onze bank mag dus wel nog cheques uitbetalen in cash, alleen moet daar een bepaalde veiligheidsprocedure voor gedaan worden. Dit ook vanwege de strenge controle op het witwassen van geld.

Daardoor kan het ook enkele dagen duren voor het geld effectief in cash kan uitbetaald worden.

Bovendien zijn er steeds meer kantoren die “cashless” werken. Het is dus niet meer mogelijk binnen die kantoren om cash geld te verkrijgen. Waarschijnlijk ben je dan in zo’n kantoren geweest.

Kortom, is de optie om het geld te laten storten op de rekening de beste en snelste manier voor jezelf.

 

Reageer