Beantwoord

debetkaart

  • 29 February 2024
  • 11 reacties
  • 131 Bekeken

Na vele weken wachten….telefoneren naar hulplijnen en dan steeds een ander nr, krijgen om naartoe te bellen, heb ik nog steeds niet de mogelijkheid om in te loggen op de app….ga ik naar kantoor of welk nr ik ook bel….niemand begrijpt de fout die gebeurd is en waarom ik nog steeds geen kaart heb….blijkbaar kan je dus enkel en alleen maar inloggen met een debetkaart,dus na zes weken nu en nog steeds niet in het bezit ervan ben ik laattijdig met betalingen, krijg ik boetes en dergelijke en dit dankzij het o zo makkelijke app waar ik geen toegang toe heb wegens foutje bij de bank of overname...bestaat er dan geen enkele andere manier om toegang tot Uw rekening te krijgen?  Is toch beetje absurd dat dit alleen maar werkt met debetkaart en kaartlezer….op zijn minst een eid of dergelijke andere manier om toegang te krijgen zou geen overbodige luxe zijn...maar ik moet me vooral geen zorgen maken….en vooral niet boos worden….

icon

Beste antwoord van Liz 1 March 2024, 09:41

Bekijk origineel

11 reacties

Dag @ivanvaneyndhoven ,

 

Bedankt voor je vraag. Alvast mijn excuses voor de situatie waarin je je bevindt. Dit is inderdaad echt niet de bedoeling.

Klopt het dat je op dit moment geen enkele bankkaart hebt? Is er een kaart besteld voor jou, zoja wanneer precies?

 

Groetjes,

Lieze

hallo Lieze,bij overname had ik mijn kaarten nog van Bpost….de credit bleef werken,maar de debet was net vervallen...dus bij inloggen dan ook nog geblokkeerd….nieuwe kaarten zouden verzonden worden,dus wachten….en aanvragen zou een probleem gevormd hebben in het systeem omdat elke nieuwe Bpostklant zijn kaarten automatisch zou toegestuurd krijgen….uiteindelijk is mijn creditkaart toegekomen,maar debet niet….bij controle op kantoor zou ik in het bezit van mijn debet moeten zijn en staat geactiveerd ,maar heb ze nooit gekregen...het toeval wil dan ook nog dat mijn oude bpostkaart en mijn nieuwe debetkaart hetzelfde kaartnr hebben,wat heel verwarrend is...uiteindelijk dan ten einde raad gisteren gesprek gehad op dit nr 024334007 en daar is dan gisteren een nieuwe kaart besteld wegens blijkbaar geen andere oplossing…..uiteraard hoop ik dat dat lukt,maar in enkele uren vertrek ik naar het buitenland en dan heb ik weer meerdere problemen omdat ik gewoon geen toegang heb tot easyweb...wil ik online betalen met men credit dan heb je easyweb nodig om QRcode te scannen...het is werkelijk triest dat dit mogelijk is omdat er maar 1 enkele manier is om in te loggen….mss een optie om dat in de toekomst toch aan te passen….dan heeft mijn ervaring tenminste voor iets nuttig geweest

Reputatie 1

bpostkaart en mijn nieuwe debetkaart hetzelfde kaartnr hebben,wat heel verwarrend is…

Dat kan eenvoudig niet zijn. Er was dus een en ander goed mis.

 

Reputatie 1

toegang heb tot easyweb...wil ik online betalen met men credit dan heb je easyweb nodig om QRcode te scannen.

Dit is niet juist. Naast de QR-code bevindt er zich altijd een veld waar men het kaartnummer, de naam en andere gegevens manueel kan invullen.

Toegegeven, het is nog een methode uit de vorige eeuw, maar beter iets dan niets. En het is ten minste een goede uitweg. Ja, ook in de 21ste eeuw kan een beetje soepelheid nuttig blijken te zijn.

Voorts een goede reis toegewenst.

Reputatie 1

Beste @ivanvaneyndhoven 

Onze excuses voor het ongemak dat je op dit moment ondervind.

Het is zo dat je later ook via itsme zal kunnen aanmelden op onze Easy Banking Website van zodra je één keer de koppeling met je kaart en kaartlezer hebt gemaakt. Deze eerste koppeling is een veiligheidsprocedure, en linkt jouw itsme account aan het klantenprofiel van BNP Paribas Fortis.

Ook, van zodra je één keer bent ingelogd op je Easy Banking App op tablet of telefoon, zal je blijven ingelogd zijn ondanks dat eventueel je kaart geblokkeerd is of vernieuwd word. 

Ik snap ook dat je daar nu op dit moment niks mee bent.

Omdat we je wel willen verder assisteren, heb ik je een privé bericht gestuurd. 

Groetjes,

Jess

aan Oude Duts….het is werkelijk zo,mijn oude en mijn nieuwe kaart hebben effectief hetzelfde kaartnr….zelfs op kantoor kon niemand dat begrijpen….en mijn excuses,maar naast de QRcode die je moet scannen...het veld dat zich daar bevind,dat heb ik dan wss niet gezien...maar bedankt voor de info…is goed om te weten...

aan Jessica J….bedankt voor de moeite alvast...ik hoop enkel dat na mijn laatste telefoontje dinsdag er uiteindelijk dan toch een kaart kortelings zal arriveren en dan ben ik toch al op de goede weg...nu zoeken waat het privebericht staat...alvast dank

Reputatie 1

aan Oude Duts….het is werkelijk zo,mijn oude en mijn nieuwe kaart hebben effectief hetzelfde kaartnr….zelfs op kantoor kon niemand dat begrijpen…

 

Toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Bij het aanmaken van de nieuwe kaart heeft iemand per abuis het oude nummer (opnieuw) geregistreerd i.p.v. het nieuwe nummer. 

Logischerwijze (bureaucratisch gezien) heeft ‘het systeem’ dan geweigerd de nieuwe kaart fysiek aan te maken, wegens het verkeerde nummer. Hoe dan ook, men had het bij BNP kunnen en moeten weten. 

Maar goed, bij deze weet u welk vlees in de kuip te hebben. Of in andere woorden, “niet kunnen begrijpen” is het klassieke antwoord van bureaucraten in een dergelijk geval. 

Tussen haakjes, na het intikken van kredietkaartgegevens op een webstekformulier wordt meestal een controle met de kaartlezer gevraagd. Die kaartlezer moet u dus wel klaarhouden. Mijns inziens moet zelfs de kaartlezer van BPOST kunnen dienen, voor zover het tuigje niet al te oud zou zijn.

 

Dat had ik niet verwacht,was echt in de veronderstelling dat het aanmaken van nieuwe kaarten volledig computergestuurd zou gebeuren,maar dat geeft dan ineens ook het antwoord waarom ik de fysieke kaart nooit toegekregen heb,en waarom iedereen waarmee ik contact gehad heb het uiteindelijk niet goed begreep...ik heb op kantoor mee op de computer gekeken gedurende de zoektocht en volgens de gegevens die daat getoond werden was alles ok...ik kan dan wel begrijpen dat die mensen die daar werken in een moeilijke situatie zitten….we zijn dat pas te weten gekomen toen ik mijn oude kaart,die ik gelukkiglijk nog bij me had,ernaast legde….en ik moet eerlijk toegeven,iedereen waarmee ik contact had heeft echt moeite gedaan om dit op te lossen,met veel begrip en geduld….enkel 1 persoon via de online-chat liet echt te wensen over en vond het niet nodig verder te antwoorden en beeindigde gewoon het gesprek,wss incompetent.Hopelijk geeft de kaartlezer van Bpost in de toekomst geen probleem,dat ding is ondertussen al wat jaartjes in mijn bezit….heeft steeds gewerkt,en ik heb ook It’sme,dus een éénmalig gebruik zou voldoende zijn….alvast bedankt voor deze informatie,heel leerrijk en goed om te weten,geeft een nieuwe kijk op het gebeurde en meer begrip voor de mensen die ik gesproken heb….hartelijk dank

Dag @ivanvaneyndhoven ,

Onze kaarten worden wel degelijk automatisch aangemaakt, niet manueel. Ik vrees echter, aan dit verhaal af te leiden, dat een automatische kaartvervanging (omdat uw kaart verviel) is samengelopen met de algemene kaartvervanging bij ons waardoor er iets technisch is misgelopen. Ik heb dit nog niet eerder gehoord van andere klanten. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het privébericht kan je terugvinden door rechtboven op je logo te klikken (in jouw geval een letter I in een beige cirkel) en te kiezen voor “Privéberichten”.

 

Hou ons zeker verder op de hoogte,

Liz

 

hallo Liz....hartelijk dank voor de aangeboden hulp..heb in priveberichten gekeken,maar vind daar niks terug van U….uiteindelijk niet zo erg veronderstel ik.....momenteel denk ik dat er een oplossing onderweg is....na mijn laatste gesprek dinsdag met een hujplijn heb ik gisteren al een code mogen ontvangen,dus ik veronderstel dat de kaart kortelings zal volgen,en dan ben ik toch weer en stap dichter...indien toekomstig dit niet moest werken zal ik zeker verder contact met je opnemen....

heel hartelijk dank en vriendelijke groetjes...

Dag @ivanvaneyndhoven ,

 

Is de kaart ondertussen ook toegekomen?

 

Groetjes,

Liz

Reageer