Skip to main content
Beantwoord

einde mei, geen kaart, geen kaartlezer....?????


geen nieuwe kaart, geen kaartlezer, bpost zegt ging automatisch gebeuren per eind april….wat een ongelooflijk trage knoeiboel

12 reacties

Dag @Balance1st ,

 

Bedankt voor je bericht.

 

De kaarten zijn inderdaad normaliter allemaal verstuurd. Is uw adres bij ons correct?

Heeft u hiervoor al contact gehad met het Easy Banking Centre?

Via Easy Banking Web kan je “Hulp nodig?” een livechat starten of bij “Berichten” een beveiligd bericht sturen.

 

Groetjes,

Liz

Reputatie 2

geen nieuwe kaart, geen kaartlezer, bpost zegt ging automatisch gebeuren per eind april….wat een ongelooflijk trage knoeiboel

Bent u woonachtig in het buitenland?

Reputatie 2

Dag @Balance1st ,

 

Via Easy Banking Web kan je “Hulp nodig?” een livechat starten of bij “Berichten” een beveiligd bericht sturen.

En hoe worden wij arme drommels verondersteld het klaar te spelen zonder kaart noch kaartlezer?

 

Reputatie 2

Dag @Balance1st ,

 

Via Easy Banking Web kan je “Hulp nodig?” een livechat starten of bij “Berichten” een beveiligd bericht sturen.

En hoe worden wij arme drommels verondersteld het klaar te spelen zonder kaart noch kaartlezer?

 

Het kon eventueel zijn dat de klant nog een oude kaartlezer heeft waar hij over kan beschikken om aan te melden op de website.

@Balance1st , aangezien we geen toegang hebben tot klantengegevens via deze weg, is het voor ons moeilijk om na te kijken hoe het zit met de eventuele bestelling van je nieuwe kaart. Bestellingen die je hebt geplaatst van je kaartlezer op de website kunnen we jammer genoeg niet tracken. Indien Bpost Bank je had verteld dat er automatisch een nieuwe kaartlezer werd besteld bij de overgang naar BNP Paribas Fortis, dan klopt dit echter niet. Je dient er zelf een aan te vragen via de website of op te halen in één van onze Bpost Bank of BNP Paribas Fortis kantoren (indien je in België woont).

Indien je volledig niet meer kan aanmelden op de website, dan raden we je aan om telefonisch contact op te nemen met het Easy Banking Centre op de nummer 02 762 60 00, tussen 7 - 22 uur en op zaterdag tussen 9 - 17 uur.

 

Groetjes,

Jess

Dat is vervelend.  Indien u niet kan nakijken hoe het zit met mijn nieuwe kaart, wie kan het dan wel.. als u iets opstuurt, of opgestuurd hebt,  veronderstel ik dat u weet naar wie, op welk adres en wanneer...lijkt dat niet logisch ?

Reputatie 2

...lijkt dat niet logisch ?

In het keiharde bankierswereldje telt de logica enkel maar mee als het de bank ten goede komt.

Maar u heeft nog niet op de belangrijkste vraag geantwoord. En die is: woont u (= bent u gedomicilieerd) in het buitenland, en zo ja, waar?

Indien u daadwerkelijk ergens in het buitenland zou wonen, lees dan eerst even grondig alles onder:

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/divers-46/al-maanden-geblokkeerde-rekening-8344

 

 

Nee hoor, ik woon gewoon,  saai, op dezelfde plek...in Brasschaat. 

Niets te beleven in Brasschaat,  ben hier teruggekomen om te zorgen voor mijn ouders..Een keuze..een leuke jeugd, een loopbaan wereldwijd. 

Terug in Brasschaat,  niets leuks aan, zelfs geen bankkaart...en de niets grote bank zegt dat ze niet kunnen checken of, waar en waarheen mijn kaart is gestuurd.  We zijn nu einde mei... wanna was weer de overname van Bpost door BNP ?????

Zou het kunnen dat we nog minder dan ooit van enig belang zijn voor de grote banken die ons alleen kennen in tijden dat ze de belastingbetaler nodig hebben voor een last minute redding wegens roekeloos beleggingsgedrag  ?

Nee, zo erg zal het wel niet zijn…

Ik moest destijds glimlachen bij Bpost toen bleek dat ik enkel geld op de rekening kon storten via het kantoor...contant. 

Nu denk ik eraan terug hoe menselijk, vriendelijk en klantgericht ze waren.  

 

Nee hoor, ik doe niks. Ik heb geen kaart. BNP weet t ook niet.  Waarom zou ik dan moeite doen,  blijkbaar vinden ze t ook niet nodig…

De bank.. untouchable,  no customer service necessary. 

Reputatie 2

Nee hoor, ik woon gewoon,  saai, op dezelfde plek...in Brasschaat. 

. wanna was weer de overname van Bpost door BNP ?????

 

Januari dit jaar

Reputatie 2

een loopbaan wereldwijd. 

 

Mijn vermoeden is dat BPOST een  ‘wereldwijd’ adres aan  BNP heeft doorgegeven. En indien het ergens in Zuid-Oost-Azië of in Zuid-America zou zijn, dan zult u in hetzelfde schuitje zitten als de personen onder de koppeling hierboven, inclusief het mogelijke afsluiten van uw rekening.

Tussen haakjes, zelfs al had u nog een “oude kaart” van de BPOST, u zou er toch niet kunnen mee inloggen op de webversie, het is materieel en administratief onmogelijk.

Kortom, om minstens uw centen te kunnen recupereren, zult u tot in den treure moeten doorgaan met bellen naar het beruchte nummer 02 762 60 00,. Ooit zal het wel eens lukken contact te krijgen. Maakt u dan een afspraak in een kantoor, om ook al dan niet naar “ander en beter” over te stappen.

 

Reputatie 2

Zou het kunnen dat we nog minder dan ooit van enig belang zijn voor de grote banken die ons alleen kennen in tijden dat ze de belastingbetaler nodig

Het is er wel net omgekeerd aan toegegaan wat de zaak Fortis-BNP betreft.  Fortis was ei zo na bankroet, bancarotta, en BNP heeft het vel van de toenmalige regering gered door Fortis met schulden en al over te nemen (bankroet = frauduleus faillissement).

Nee hoor, ik doe niks. Ik heb geen kaart. BNP weet t ook niet.  Waarom zou ik dan moeite doen,  blijkbaar vinden ze t ook niet nodig

 

Als er zich geen centen zouden bevinden op uw rekening, dan zal het er inderdaad niet toe doen.

Maar wees er u van bewust dat na 5 jaar inactiviteit de tegoeden naar de ‘slapende rekeningen’ worden versast. De koppeling hiernaar staat te prijken in een van mijn replieken.

Reputatie 2

Dat is vervelend.  Indien u niet kan nakijken hoe het zit met mijn nieuwe kaart, wie kan het dan wel.. als u iets opstuurt, of opgestuurd hebt,  veronderstel ik dat u weet naar wie, op welk adres en wanneer...lijkt dat niet logisch ?

Zoals vermeld kunnen onze adviseurs van het Easy Banking Centre dit voor jou nakijken, zij zijn bereikbaar op de nummer 02 762 60 00. Dit van 7 - 22 uur, op zaterdag tussen 9 - 17 uur. Aangezien dit een openbaar platform is hebben we via deze weg geen toegang tot klantengegevens.

 

Ik snap uw frustratie, maar via deze weg kunnen we jou dus niet gericht assisteren, onze adviseurs van het Easy Banking Centre wel.

 

Groetjes,

Jess

Reageer