Beantwoord

Fraude op AliExpress (betaals met Visa)

  • 15 December 2020
  • 1 reactie
  • 239 Bekeken

Hallo,

 

ik heb op 12/12 een smartphone Poco X3 besteld op Aliexpress bij een verkoper die volgens info gevestigd is in Spanje en die verzendt vanuit Spanje, dus geen douanekosten of andere.

Bij de verzending van het artikel, op 14/12, krijg ik een traceernummer dat bij controle verzonden wordt uit China met levertijd 50 dagen (bij aankoop uit Spanje staat 10 dagen levertijd).

Ik kan onmogelijk akkoord gaan met deze manier van zaken, en noem dit fraude, gezien er veel kosten bijkomen zoals inklaringskosten, doaunetaxen en BTW.

Ik heb betaald met Visa.

Wat kan ik doen om de aankoop tegen te houden of annuleren?

 

Ik heb reeds op Aliexpress een dispute aangemaakt en verkoper gecontacteerd, maar krijg geen reactie.

icon

Beste antwoord van JolienP 15 December 2020, 11:01

Bekijk origineel

1 reactie

Dag @Wim73 

 

Jammer om te horen dat je betrokken bent bij fraude.

 

Indien er zich fraude voordoet met de kredietkaart kan je best contact opnemen met Bank Card Company (Worldline), dit kan op het nummer 02 205 85 85. Bij hen kan je de verrichting betwisten.

 

Ook laat je best een pv opmaken bij de politie.

 

Met vriendelijke groeten,
JolienP

Reageer