Beantwoord

Ik kan mijn VISA Debit kaart niet toevoegen aan Google Pay

  • 24 May 2022
  • 7 reacties
  • 1449 Bekeken

Ik krijg bij het (proberen) toevoegen mijn (BNP Paraibas )VISA Debit kaart in de G Pay app op mijn Android Phone (Android versie 12) telkens de error melding: “Uw kaart kan niet worden toegevoegd. Neem contact op met uw kaartuitgever….” 

-het is geen nieuwe kaart, ze is al een jaar in gebruik,

-er staat het tekentje van contacloos betalen op de kaart,

-ik kan wél mijn kaart van KBC toevoegen én er dan mee betalen met Google Pay.

Wat kan er nog mis zijn? 

icon

Beste antwoord van YannickB 24 May 2022, 15:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Dag @Hugo1234 

Als ik het goed heb, heb je dezelfde kaart wel al met de chip en je pincode in een gewone winkel kunnen gebruiken? Kan je in dat geval het volgende even proberen?

  1. Meld je aan in Easy Banking App.
  2. Druk onderaan op Mijn diensten en kies vervolgens voor Kaarten.
  3. Tik op de kaart die je wilt toevoegen.
  4. Schakel de optie Tijdelijke blokkering in en schakel zowel Contactloos als Online betalingen uit.
  5. Doe meteen nadien het omgekeerde; schakel Tijdelijke blokkering uit en schakel zowel Contactloos als Online betalingen in.
  6. Keer terug naar het startscherm van Easy Banking App en druk onderaan op Instellingen.
  7. Kies vervolgens voor Persoonlijke gegevens.
  8. Tik bovenaan op Contact en kijk je gsm-nummer na. Pas dit aan indien dit niet langer klopt.
  9. Probeer nogmaals om je kaart toe te voegen aan Google Pay.

Lukt het nadien nog niet, dan bel je ons Easy Banking Centre best even op via Communicatie onderaan in Easy Banking App. Op die manier kunnen we je kaart in detail nakijken.

Helaas, lukt nog niet…

Hebt u nog meer tips aub?

 

Reputatie 4

Hallo, @Hugo1234,

Zoals @YannickB al vertelde, kan je dan best contact nemen met het Easy Banking Centre voor dit verder na te kijken.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ik heb dat ondertussen gedaan…

Het antwoord is van de operator daar is: “een VISA debit kan niet gekoppeld worden met Google Pay”

Het aantal cijfers is nl. 16 en Google vraagt er 17

Ik stel dan de vraag: “Kan je een VISA Credit koppelen?” 

Antwoord is: “Neen dat gaat ook niet”

Mijn volgende vraag: “Dus kan je geen enkele BNP kaart met Google Pay koppelen?”

Antwoord: “Neen, inderdaad”…

Als deze info effectief klopt dan vrag ik mij af waarom BNP dit dan niet gewoon op hun website zegt…

Enfin… niet echt vooruitgang dus… heimwee naar de ASLK vrees ik :)    

Reputatie 7

Ik vrees dat je verkeerde info hebt gekregen van mijn collega’s. Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik zal dit ook intern verder signaleren.

Google Pay is al sinds vorig jaar voorzien op de 17 cijfers van de Visa Debit-kaarten en ik kan je ook uit persoonlijke ervaring garanderen dat deze kaarten aan Google Pay gekoppeld kunnen worden. Ook de Visa Classic en Mastercard Gold kredietkaarten kunnen gekoppeld worden.

Telefonisch moeten we enerzijds nakijken of er geen probleem met je kaart of met je rekening is, en kunnen we anderzijds je token voor Google Pay beheren.

Reputatie 7

@Hugo1234 Ik stuur je meteen ook nog een privébericht om dit verder op te kunnen volgen.

Ondertussen werd ik, zoals jullie beloofden, opgebeld door een hele behulpzame mevrouw, J.P. van support.

Na een paar minuten was duidelijk wat er mis was: als je je telefoonnummer wijzigt moet je 2 dagen wachten vooraleer je de kaart kan toevoegen.

En, wonderbaarlijk, vandaag, 2 dagen later, is het probleemloos gelukt om zowel mijn Visa Classic als mijn Visa debit met succes toe te voegen! 

Allen bedankt!

Hugo

Reageer