Kaartlezer, of moderne MFA

  • 6 July 2021
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

We vertrekken op reis en het laatste waar we aan denken is een kaartlezer mee te nemen. Dat merken we als we bij het online grootwarenhuis ons mandje vullen en willen afrekenen. Je raadt het: M2 handtekening nodig. Het betekent voor ons het verschil tussen voorrijden, autokoffer open, zakken inladen en wegrijden — of — parkeerplaats zoeken, karretje nemen, binnenwandelen, alle rayons afspeuren, aan de kassa wachten, koopjes zelf in zakken stoppen, inladen in de auto, karretje wegzetten en wegrijden. Lees: 1 uur vakantietijd verloren.

“Waarom?” is de vraag.

Mijn schoonouders (uit Nederland) zijn mee op reis en kijken me verbaasd aan als ik het over ‘het bakske’ heb. Zij gebruiken (al lang) een ICS app! Waarom wij Belgen nog steeds een bijkomend fysiek object overal meenemen? Met een app, ItsMe, sms-PIN verificatie etc etc kan toch hetzelfde worden bereikt?

Dus: Waarom?

 

1 reactie

Reputatie 2

Hallo @roeland.de.windt,

 

momenteel is het enkel mogelijk om met Itsme te bevestigen via Easy Banking Web.

Aangezien Itsme steeds meer gebruik wordt, zijn we aan het bekijken of we dit ook zullen mogelijk maken in Easy Banking App. Nog even afwachten dus.

We raden inderdaad steeds aan om een kaartlezer mee te nemen op reis.

Hier kan je terugvinden wat je best even checkt bij vertrek op reis.

 

Groetjes,

 

Jill

Reageer