Beantwoord

met visa betalen via Western Union

  • 13 July 2021
  • 9 reacties
  • 352 Bekeken

Ik wil een reis betalen met mijn Visa Gold kaart aan een organisatie die niet rechtstreeks visa aanvaard, maar een betaling via Western Union voorstelt. Dit lukt echter niet, ik krijg altijd reactie dat betaling aan een bedrijf niet mogelijk is, terwijl de organisatie zegt dat al hun Belgische klanten zo betalen. Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord van Shari V 13 July 2021, 14:10

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Dag Karleen

Heel vaak vraagt Western Union een wettelijk bewijsstuk van de rekening bij uw bank voordat je een betaling of overschrijving doet. Vraagt Western Union hier om?

https://www.westernunion.com/be/nl/web/send-money/start

Reputatie 3

Western Union voorstelt. Dit lukt echter niet,

Western Union mag dan zelf wel een soliede firma zijn, desalniettemin maakt allerlei tuig en gespuis er handig gebruik van.

 

Reputatie 3

Dit lukt echter niet, ik krijg altijd reactie dat betaling aan een bedrijf niet mogelijk is, terwijl de organisatie zegt dat al hun Belgische klanten zo betalen. Iemand hier ervaring mee?

Er zou dan bij u een alarmbelletje moeten rinkelen ….

Want het argument “iedereen doet het zo” is zeer geliefd bij sjoemelaars en soortgelijken. En als een bedrijf zelfs Visa-Goud niet wil aanvaarden, dan is dat een veeg teken. l

Slotsom, u hebt zich op glad ijs begeven.

Reputatie 3

Zoals De Schipper aangeeft kan het inderdaad mogelijks om iets frauduleus gaan.

Check zeker altijd de betrouwwaardigheid en/ of reviews van de handelaar waarbij je het ticket aankoopt. Dit kan eenvoudigweg via google search.

het gaat om een heel grote, bekende reisorganisatie, anders zou ik mij er ook niet aan wagen! En heb als test ook begonnen met een heel klein bedrag

Reputatie 1

Karleen, als dit gaat om een grote organisatie, dan begrijp ik niet waarom dit niet via Visa zou kunnen verlopen.

Bekijk ook zeker of je spreekt met een medewerker van het bedrijf en, als dit contact digitaal verloopt, of je met de juiste kanalen werkt.

Western Union is geen standaard keuze voor betaalmiddel, de organisatie heeft vast en zeker nog een andere manier.

 

Groeten

 

LienV

Reputatie 3

het gaat om een heel grote, bekende reisorganisatie, anders zou ik mij er ook niet aan wagen! En heb als test ook begonnen met een heel klein bedrag


En de naam van dat bedrijf is???? (een staatsgeheim kan het toch niet zijn).

En de naam van de firma die de poen moet verkrijgen is? (ook dat kan toch geen staatsgeheim zijn).

Enfin, nog een poging om het alarmbelletje te laten rinkelen: door middels WU het geld te versassen verliest men alle verhaal waarop men via de verzekering van Visa Gold aanspraak zou kunnen maken. Ofte je betaalt nu voor een verzekering waarop je desgevallend de verste verte geen aanspraak zou kunnen maken.

Terwijl de sjoemelaars aan de andere kant van de wereld je geld zouden kunnen inpikken en spoorloos verdwijnen.

 

 

Stel dat nu blijkt dat er niets aan de hand is, wat zijn dan de visakosten bij de betaling via western met visa?

Reputatie 7

Hallo @FrankyVZ 

Daarvoor neem je best even contact op met Western Union. Wij werken niet met hen samen en kunnen je dus jammer genoeg ook geen info over hun tarieven geven.

Reageer