Beantwoord

Minregel visakaart

  • 5 September 2023
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Dag iedereen,

 

Mijn vraag luidt als volgt:

Ik heb iets betaald met mijn visakaart op 1 september (± 29 euro), nu werd dit meteen getoond als minregel onder ‘visa kaart’ in de banking app.

 

Ik heb ook nog andere betalingen gedaan (± 120 euro) maar deze worden nog niet in de minregel aangerekend? 

 

Als ik klik op meer details voor de 29 euro regel, dan zie ik dat deze uitbetaald word op 10 oktober. Word de overige 130 euro dan pas in November aangerekend? Ik dacht altijd dat dit liep van de 10de v.d maand t.e.m de volgende maand, of vergis ik me?

 

Als huidige periode staat dus -29 euro (betaling te 10 okt.) & als reservaties staat er 120.

 

Het is ook de eerste keer dat ik merk dat dit bedrag meteen in de min word gezet bij de categorie ‘visa kaart’, of is dit normaal? Ik dacht dat dit pas veel later gebeurde.

Maar zal vast wel een verklaring voor zijn.

 

Als jullie wat meer duidelijkheden hebben, laat dan maar gerust weten.

Alvast bedankt,

Groetjes.

icon

Beste antwoord van Jonas F 5 September 2023, 10:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Dag iedereen,

 

Mijn vraag luidt als volgt:

Ik heb iets betaald met mijn visakaart op 1 september (± 29 euro), nu werd dit meteen getoond als minregel onder ‘visa kaart’ in de banking app.

 

Ik heb ook nog andere betalingen gedaan (± 120 euro) maar deze worden nog niet in de minregel aangerekend? 

 

Als ik klik op meer details voor de 29 euro regel, dan zie ik dat deze uitbetaald word op 10 oktober. Word de overige 130 euro dan pas in November aangerekend? Ik dacht altijd dat dit liep van de 10de v.d maand t.e.m de volgende maand, of vergis ik me?

 

Als huidige periode staat dus -29 euro (betaling te 10 okt.) & als reservaties staat er 120.

 

Het is ook de eerste keer dat ik merk dat dit bedrag meteen in de min word gezet bij de categorie ‘visa kaart’, of is dit normaal? Ik dacht dat dit pas veel later gebeurde.

Maar zal vast wel een verklaring voor zijn.

 

Als jullie wat meer duidelijkheden hebben, laat dan maar gerust weten.

Alvast bedankt,

Groetjes.

Dag @Stieno,

Bedankt voor je bericht.

Sommige betalingen worden onmiddelijk geregistreerd en andere duren een aantal bankwerkdagen vooraleer je ze ziet verschijnen in de Easy banking app.

Dit is afhankelijk van een aantal zaken die wij als bank niet in de hand hebben. We kunnen moeilijk op voorhand zeggen welke betalingen wel en/of niet onmiddelijk geregistreerd zullen worden.

Om op je vraag te antwoorden van je verrichting van 29 EUR. Je verrichting is wel degelijk uitgevoerd en toegekend aan de handelaar. Het bedrag wordt pas gedebiteerd van je rekening op 10 oktober en je krijgt wat uitstel van betaling. Dit is de normale werking van een kredietkaart.

Voor meer informatie over de debetkaart tegenover de kredietkaart; zie hieronder:

Bancontact-Visa Debit-debetkaart: enkele veelgestelde vragen | Community BNP Paribas Fortis

De limiet van je kredietkaart wordt pas opnieuw gereset de dag nadien dat de afrekening gebeurt. Dit is de 10de van de maand voor Visa en de 13de van de maand voor Mastercard. De volgende dag kan je dus opnieuw de volledige limiet gebruiken.

De bedragen die in onmiddelijk in min verschijnen op je startscherm is een nieuwe functie die recent werd toegevoegd in onze Easy banking app om het wat overzichtelijker te maken.

Hopelijk beantwoord dit jouw vragen.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

 

Reageer