Beantwoord

Nieuwe kaart werkt niet in Nederland!

  • 9 July 2021
  • 4 reacties
  • 458 Bekeken

Ik kom net terug van een paar daagjes in Nederland en mijn nieuwe Visa kaart werd bijna nergens aanvaard! Met mijn oude Maestro kaart had ik dat probleem niet.

Gelukkig had ik een vriendin mee die klant is bij een andere bank en haar Maestro werd overal aanvaard.

Zij heeft nu wel geld voorgeschoten, maar ik vond dat toch behoorlijk genant!

Als BNP mij niet snel terug een Maestro geeft, ga ik toch moeten uitkijken naar een andere bank (met Maestro-kaart).

icon

Beste antwoord van LarsD 9 July 2021, 13:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

I!

Als BNP mij niet snel terug een Maestro geeft,

Reken er maar niet op, want de manier waarop het spul ons in de strot werd en wordt geduwd laat geen ruimte over voor klantvriendelijkheid.

Reputatie 4

Hallo, @SilkdeDM,

 

Alvast onze excuses voor het ongemak. Het is echt wel de bedoeling dat de nieuwe debetkaart overal kan gebruikt worden. Helaas zijn heel wat handelaars nog niet op de hoogte van het gebruik van deze nieuwe kaart .

We geven dit probleem ook door. Indien je andere problemen ervaart, mag je dit ons zeker laten weten.

 

Reputatie 3

Hallo, @SilkdeDM,

 

 Helaas zijn heel wat handelaars nog niet op de hoogte van het gebruik van deze nieuwe kaart .

 

Het is nu al de schuld van de handelaars! Ofte de handelaars in Nederland, Duitsland, Italië, Denemarken, Polen enz … en ook Colruyt bij ons worden door BNP verondersteld prutsers te zijn. Het spijt mij, maar op deze manier zijn toevlucht nemen tot uitvluchten is zonder meer zielig te noemen

Overigens, ongewild bekent u hierbij ons een kaart door de strot te duwen waarmede we in de praktijk

niet veel kunnen aanvangen. En tevens rijst de vraag waarom BNP al die “onkundige” handelaars dan niet vooraf benaderd heeft om een en ander duidelijk te maken. Wat niet meer dan de gewone gang van zaken zou geweest zijn.

Maar neen, gebruik makend van de kleine lettertjes in het contract de klanten een product aansmeren waar niemand om vraagt. Het loopt de spuigaten uit.

 

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet ik opmerken dat Belfius het slimmer aanpakt met de lancering van hun Mastercard Debit, deze kaart vervangt de bestaande Bancontact-Maestro kaart niet met ander woorden de gewone Belfius debetkaart wordt behouden terwijl men ook facultatief een Mastercard Debit kaart kan aanvragen.

BNPPF had dat beter ook zo gedaan.

 

Reageer