Beantwoord

pincodes resetten via winkel?

  • 28 March 2021
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Beste,

 

Ik heb een rekening met bankkaart die ik uitstluitend gebruik voor homebanking en online aankopen.

 

Na een paar keer de verkeerde pincode ingevoerd te hebben in de kaartlezer, blokkeert ze op de kaartlezer.

 

Gezien ik de pincode enkel op de kaartlezer thuis verkeerd ingegeven heb en dus in geen enkele winkel of bankkantoor, kan ik  gewoon naar een winkel gaan en de kaart daar even gebruiken om het aantal beurten voor de pincode weer op het maxium (3)  te zetten?

 

Of moet ik eerst via Phonebanking mijn kaart laten resetten en vervolgens naar een winkel gaan?

 

Groeten en bedankt,

 

Germa

icon

Beste antwoord van Anonymous 29 March 2021, 09:51

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen @Germa ,

Om je pincode te deblokkeren dien je inderdaad eerst telefonisch contact op te nemen en de kaart nadien te laten inlezen in een bankautomaat.

Je kan ons het vlotste bereiken via de Contact functie in je app. Als dit niet kan, kan je ons bereiken op 02 762 60 00.

Groetjes,

Lieze

Beste Lieze,

Bedankt voor de snelle reactie.

Is het nodig de kaart aan een bankautomaat te gebruiken of mag het ook in een winkel (niet contactloos). Ik ben andersvalide en kan me moeilijk verplaatsen en het bankkantoor is te ver weg. Twee huizen verder is er een winkel. Als het zou volstaan met daar even een kleinigheid te kopen en te betalen met mijn bankkaart zou het veel gemakkelijker zijn.

groeten,

Linda

Hey @Germa ,

Helaas moet dit echt een bankautomaat zijn. Dit mag van elke bank zijn, hoeft niet perse van ons.

Groetjes,

Lieze

Bedankt. Het is vreemd - en jammer - wat bij mijn twee andere banken volstaat het om de kaart in een winkel (met kaartlezer, niet contactloos) te betalen en is het niet nodig dat aan de bankautomaat te doen.

groetjes

Linda

Hey @Germa ,

Ik neem dit mee als feedback om te kijken of we dit in de toekomst ook zo kunnen toepassen.

Groetjes,

Lieze

Reageer