Beantwoord

probleem met online betalen

  • 3 August 2022
  • 2 reacties
  • 780 Bekeken

Visa BNP werkt niet online voor betaling aan TUI, krijg steeds interne fout 500? Ben speciaal naar TUI shop in Vilvoorde moeten rijden om daar betaling met dezelfde Visa kaart wel te kunnen doen. Kaart is wel in orde blijkbaar probleem als firma’s nog werken met verificatie code ipv gewoon 4 cijfers op betaalterminal te gebruiken. Dus vooral probleem bij online betalingen…………………..

Alles verloopt normaal tot als je de 3 verificatie cijfers hebt ingegeven, dan zie dat geprobeerd wordt om contact met de bank te maken, dat misloopt constant………………..

Ook gisteren bij een betaling aan bedrijf 7 Digital, dat betalingen via Pay pal laat gebeuren, kreeg ik tot drie maal toe melding dat Paypal mijn betaling afgewezen heeft, Als ik mijn gewone kaart gebruik, krijg ik melding interne server foutmelding 500………….Dus aankoop niet kunnen doen :-(

Zopas met Visa van Argenta betaald zonder probleem, hier lukt de doorverwijzing naar Argenta wel en kan ik digipas gebruiken. Dit is juist wat bij BNP nooit lukt………...; dus probleem ligt duidelijk bij BNP denk ik.

icon

Beste antwoord van YannickB 3 August 2022, 13:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Bedankt om het te melden pimo! 

Heb je bij andere websites ook problemen om te betalen of enkel bij die van Tui en bij betalingen via PayPal?

Kan je me ook zeggen welke browser je gebruikt en kan je onderstaande stappen alvast ook even volgen?

  1. Meld je aan in Easy Banking App.
  2. Kies onderaan voor Mijn diensten en vervolgens voor Kaarten.
  3. Tik op het nummer van de kaart waarmee je probeert te betalen.
  4. Gaat het om je Bancontact-Visa Debit-debetkaart dan zie je meteen de kaartinstellingen. Gaat het om een Visa Classic dan moet je bovenaanrechts eerst nog op het tandwiel drukken.
  5. Controleer of deze instellingen correct staan en pas ze indien nodig aan:
    • Tijdelijke blokkering: uitgeschakeld
    • Online betalingen: ingeschakeld
  6. Stond alles correct? Schakel de tijdelijke blokkering in en meteen terug uit. Schakel ook de online betalingen uit en meteen terug in.

Kijk tot slot bij PayPal na of je kaartgegevens bij hen nog kloppen. Telkens je kaart vervangen wordt, zal je bij hen je gegevens moeten bijwerken. Ook wanneer het kaartnummer hetzelfde bleef zal je je CVV-code en vervaldatum aan moeten passen.

Je moet ook hetzelfde doen bij alle webshops waar je zelf je betaalgegevens hebt bewaard. Ook wanneer je via je browser (bijvoorbeeld via Google Chrome) of via andere software je betaalgegevens automatisch laat aanvullen, zal je ze daar na elke vervanging moeten wijzigen.

Beste,

- Ik heb mijn nieuwe Visa kaart nog maar bij die twee firma’s gebruikt.

- Kaartinstellingen stonden goed

- Het gaat om Visa gold

- Was niet tijdelijk geblokkeerd

--Onlinbetalingen stonden ingeschakeld

  • Ik heb nummer kaart altijd zelf ingegeven, sla deze nooit op, uit veiligheidsoverwegingen

 

Het enige wat ik dus heb kunnen doen is knop tijdelijk geblokkeerd en knop online betalingen even in en uit schakelen. Maar moet actueel geen betalingen meer doen, zal nog even moeten wachten om te kunnen vaststellen of dit laatste effectief heeft geholpen……………..

Oh ja aangezien het om online betalingen ging, heb ik deze via mijn pc willen uitvoeren en niet via bankapp zoals u mogelijk lijkt te denken.

Alvast bedankt voor uw reactie

Reageer