Beantwoord

problemen betalingen Apple Store

  • 1 July 2022
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

  • Rekruut - Niveau 1
  • 5 reacties

Beste

In 2020 had ik problemen om betalingen te doen in de (digitale) Apple Store met mijn Visa kredietkaart van Fortis. De betalingen werden telkens geweigerd ongeacht voldoende saldo. Uiteindelijk heeft een vriend van me een aankoop moeten doen met een kredietkaart van een andere bank omdat noch Fortis noch Apple het probleem konden oplossen. Erg vervelend. Ik wil nu opnieuw een aankoop doen via de Apple Store maar sta er wat twijfelachtig over want ik wil niet opnieuw problemen met mijn Fortis kredietkaart. Blijkbaar is het probleem ondertussen wel gekend bij Fortis (zie de Franstalige tegenhanger van de community onder ‘Paiement internet Visa’, oorspronkelijke vraag van dav_010 (ik kan de link hier niet plakken).

Mijn vraag: lukken betalingen in de Apple store ondertussen zonder problemen met Fortis kredietkaarten? Kunnen jullie dit aub nakijken? Of moet ik echt bij een andere bank gaan om er een betaling te kunnen doen?

Ik heb nu (2022) nog niet geprobeerd om een betaling te doen in de Apple store met mijn kredietkaart omdat ik geen kaartproblemen wil. Ik wil eerst weten of Fortis dit probleem ondertussen heeft opgelost. want aangezien het probleem zich niet voordoet bij een andere bank, ligt het eerder aan Fortis dan Apple, denk ik. Bij de Franse conversatie staat ‘Résolu’ maar blijkbaar is dat enkel omdat Apple voor sommige klanten een oplossing heeft gevonden. Ik wil weten of het probleem in zijn totaliteit is opgelost.

Alvast bedankt! 

 

icon

Beste antwoord van YannickB 2 July 2022, 16:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @Lezer 

Bedankt voor je bericht.

Er is op dit moment geen algemeen probleem met het gebruik van onze kredietkaarten in de App Store, je kaart zou gewoon moeten werken.

Het onderwerp waar je naar verwijst, dateert van 2 jaar geleden en ging aanvankelijke over een probleem dat veroorzaakt werd door een niet-geactiveerde kaart. Nadien was er op niveau van Apple een probleem, maar ook dat werd opgelost.

Ik raad je daarom aan om volgende dingen na te kijken en te proberen:

  • Werd je kredietkaart al volledig geactiveerd door eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) te betalen in een gewone winkel? Pas nadien zal je online kunnen betalen en verschillende andere functionaliteiten van je kaart kunnen gebruiken.
     
  • Bevind je je in de Belgische App Store? Zo niet, dan moet je de regio van je Apple ID/App Store aanpassen via de instellingen van je iPhone/iPad/Mac.
     
  • Kan je in Easy Banking App nakijken of je kaart niet geblokkeerd werd voor specifieke betaalmethodes? Dat doe je zo:
    • Meld je aan in Easy Banking App.
    • Druk onderaan op Mijn diensten en kies voor Kaarten.
    • Kies je kredietkaart.
    • Zorg dat Tijdelijke blokkering uitgeschakeld staat en dat Online betalingen en Contactloze betalingen ingeschakeld staan.

Als je bovenstaanden zaken hebt nagekeken en je nog steeds niets kan kopen in de App Store, dan bel je ons Easy Banking Centre best even op via Communicatie onderaan in Easy Banking App. Zo kunnen we het in detail voor je nakijken.

Reageer