Beantwoord

rechtstreekse betaling met mastercard gold

  • 26 May 2020
  • 1 reactie
  • 4790 Bekeken

Beste,

Ik wens mijn zomervakantie te betalen met mijn Mastercard Gold. Hiermee tracht ik verzekerd te zijn van de annulatieverzekering die eraan gekoppeld is.

Nochtans is het mij niet duidelijk hoe ik rechtstreeks een overschrijving op een Spaanse rekening kan doen via mijn Mastercard Gold. Via Easy Banking verloopt de overschrijving in regel rechtstreeks van mijn zichtrekening naar de rekening van de begunstigde. Op deze wijze lukt het dus niet om dit via de Mastercard te doen.

Kan iemand mij hierover informeren a.u.b. ?

 

Luc

icon

Beste antwoord van YannickB 26 May 2020, 10:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Luc,

Een Mastercard is een betaalkaart die je enkel kan gebruiken voor betalingen via een betaalterminal (bijvoorbeeld in traditionele winkels) of voor online betalingen via de site van een handelaar. Het is jammer genoeg niet mogelijk om ze te gebruiken voor een overschrijving.

Ik raad je in dit geval aan om het agentschap/hotel waarbij je boekte te contacteren om na te gaan of zij kredietkaarten aanvaarden en op welke manier je daarmee bij hen kan betalen. Hebben ze een website, dan dien je in de meeste gevallen bij het afrekenen aan te geven dat je met mastercard/kredietkaart wilt betalen.

Reageer