Beantwoord

REKENING

  • 20 April 2022
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

BESTE

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de Hello4you -rekening. Hopelijk kunnen jullie ze allemaal duidelijk beantwoorden.

Allereerst vroeg ik me af of hier kosten aan zijn verbonden voor het openen en het onderhouden van de rekening?

Ten tweede las ik dat je er in het eerste jaar een visakaart bijkreeg, kan je hier afstand van doen? 

Ten derde vroeg ik me af of je die visa kaart moet opzeggen na 1 jaar of dat je de verlenging expliciet moet doorgeven aan de bank of wordt er vermoed dat als je geen bezwaar toont, dat de visa kaart blijft doorlopen (en dus dat je ervoor gaat moeten betalen vanaf jaar 1)?

Ten vierde vroeg ik me af of dat ik als klant automatisch bij het aanmaken van een rekening online ook een kaartlezer krijg of moet ik dit gaan vragen bij de bank zelf?

Ten vijfde vroeg ik me af of er kosten zijn verbonden aan het opzeggen van een rekening?

Hoe lang duurt het opzeggen van een rekening gemiddeld voor heel het proces is afgerond?

Kan ik met een visa -debetkaart op alle sites betalen die een visa kaart accepteren?

Hoe lang duurt het voor ik mijn kaart in de bus krijg na het aanmaken van de rekening online?

Hoeveel bedragen de kosten voor een zichtrekening als je ouder bent dan 28 en je hebt een Hello4you-rekening, blijft dit gratis of worden er kosten aan verbonden?

Is het mogelijk om 2 rekeningen bij verschillende banken te hebben?

Is een zichtrekening bij jullie gratis?

icon

Beste antwoord van YannickB 21 April 2022, 08:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan je al zeggen dat die volledig gratis is, wat die Visa kaart betreft: ik veronderstel dat je de kredietkaart bedoelt, die is inderdaad inbegrepen maar dat is onder voorbehoud, als je die kaart wenst moet je die aanvragen en dan wordt onderzocht of je solvabel bent of niet, indien niet dan zal de bank die Visa kredietkaart niet toekennen, indien je die kaart niet wenst dan vraag je hem dan gewoon niet aan.

Een kaartlezer krijg je normaal gezien wel automatisch alsook de debetkaart type Bancontact-Visa Debit en dat binnen 5 werkdagen. 

Opzeggen is normaal gezien ook gratis.

Normaal gezien moet je met uw debetkaart online kunnen betalen op websites waar Bancontact of Visa aanvaard wordt.

Als je 28 jaar wordt wordt uw Hallo 4-you rekening omgezet in een Comfort Pack en van dan af moet je een maandelijkse bijdrage betalen maar dan heb je dan ook recht op 3 zichtrekeningen, indien je geen bijdrage wil betalen kan je dan altijd een rekening openen bij Hello bank dat is een online bank binnen de BNPPF groep, deze rekening is wel gratis.

Je kan bij zoveel banken een rekening openen of je per bank één of meerdere rekeningen kan openen hangt af van bank tot bank.

Uw debetkaart krijg je normaal gezien binnen 5 werkdagen in uw brievenbus, hetzelfde voor de kredietkaart maar enkel als die toegekend wordt.

 
 
 
 
Reputatie 7

Hallo @LATISHA 

Ik zie dat @Alexander je al goed op weg heeft geholpen!

Misschien nog een kleine aanvulling: als je nog geen klant bij ons bent en online je rekening opent, dan kan het langer dan 5 dagen duren voordat je je debetkaart thuis ontvangt. We moeten immers je identiteit kunnen verifiëren en je rekening aanmaken.

Eens dat gebeurd is, krijg je van ons een sms met daarin alle info om de pincode van je debetkaart te kunnen kiezen. Heb je je code gekozen, dan wordt je kaart aangemaakt en verzonden. Op dat moment rekenen we inderdaad zo’n 5 werkdagen voor je je debetkaart ontvangt.

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

 

Reageer