slachtoffer

  • 3 May 2022
  • 2 reacties
  • 263 Bekeken

Wie kan dit begrijpen ? 

Ik was het SLACHTOFFER van phishing , 27 oktober 2021 kreeg ik een SMS -bericht  van Itsme . In het bericht stond vermeld dat wegens nieuwe veiligheidsmaatregen het Itsme account terug geactiveerd diende te worden . Er stond dan de volgende link vermeld  . Ik klikte op de link en logde dan aan via mijn kaartlezer met mijn bankkaart ( dit heb ik ook moeten doen om mijn Itsme account aan te maken voor mijn Covid pas ).    ‘s Anderdaags stelde ik vast dat er geld van mijn rekening was verdwenen . Ik heb toen direct  gebeld naar cardstop daar vertelde mij dat ik dat moest aangeven aan de politie en dat ik dat geld zou terugkrijgen  met een 25 a’ 30 Euro onkosten en het geld zou gestort zijn op een rekening van Mediamarkt ( alles wordt bij jullie opgenomen dus dat kunnen jullie nagaan ) Ik heb alles gedaan wat mij werd gevraagd maar kreeg geen antwoord tot ikzelf heb teruggebeld en mij vertelde dat ik het geld niet zou terug krijgen . Een volgend telefoongesprek vertelde men weer het tegenovergestelde , weer een volgend gesprek zou ik het geld toch niet terug krijgen . Toen heb ik Ombudsfin gecontacteerd , ze gaven mij gelijk en hebben jullie gecontacteerd maar zijn er niet op in gegaan Daarna ben ik woedend naar het kantoor in Malle gegaan en heb cash van de rekening genomen omdat ik BNPPF niet meer vertrouw en ik heb mijn stem een beetje verhoogd ( hoe zou je zelf zijn dat ze eerst zeggen dat je het bedrag zou terugkrijgen en dan weer niet ) en ik heb ook duidelijk tegen de kantoor bediende gezegd dat hij dat niet persoonlijk moest opvatten . 

Half maart krijg ik een aangetekend brief dat de klantenrelatie na 2 maanden wordt stopgezegd  en dat ze daarvoor geen reden moeten geven 

Nu ben ik al van mijn geboorte klant ( voorheen ASLK) heb altijd hard en eerlijk gewerkt , alles op tijd betaald en nu lappen jullie mij dit zonder een rede te moeten geven  .Is het omdat ik het geld van de rekening heb genomen ( ik heb dat direct bij een andere bank op de rekening gezet en dat kan ik bewijzen ) of is dat ik tegen de bediende mijn stem heb verheven ? Ik heb mij niet kunnen verdedigen en zat ook in een moeilijke periode moeder ernstig ziek ,ondertussen gestorven ,mijn zoon zijn voorschot van een bouwgrond kwijt ( omdat de makelaar failliet is 

Dat jullie zo omgaan met KLANTEN en SLACHTOFFERS dat begrijp ik niet  Een crimineel krijgt nog een tweede kans . Maar ja , ik ben geen Marc Coecke hé . Nu mijn moeder gestorven is , heb ik andere dingen aan mijn hoofd en heb ik misschien niet voldoende tijd om alles over te zetten 

 

BNPPF noemt zich dan een bank voor iedereen behalve dan voor slachtoffers want die worden aan de deur gezet als een vuile hond 


Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

2 reacties

Reputatie 7

Dag Dirk,

Het spijt me oprecht om te lezen dat je slachtoffer bent van phishing en dat je daardoor veel geld bent kwijtgeraakt.

Ik heb alvast ook alle persoonlijke informatie uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke website waarop iedereen mee kan lezen. Persoonlijke en financiële info, waaronder ook info over de bedragen die van je rekening zijn gegaan, zet je best nooit zomaar op het internet.

Jammer genoeg heb ik via deze site ook geen zicht op het fraudedossier en wat er precies gebeurd is. Als je dat nog niet deed, kan je wel een klacht indienen via onze website: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Customer-flow/Complaint-NL?axes4=priv

Meer info over hoe je onlinefraude kan herkennen en vermijden vind je ook in dit artikel:

De bank en andere officiële instanties zullen je alvast nooit vragen om stappen met een kaartlezer te volgen zonder dat je daar zelf de aanzet voor hebt gegeven. We zullen je ook nooit vragen om persoonlijke pincodes door te geven.

Dag Yannick

Jullie beweren dat je nooit een pincode vragen maar voor het Itsme account aan te maken heb ik ook mijn bankkaart IN DE DE KAARTLEZER MOETEN STEKEN EN MIJN CODE MOETEN INTIKKEN en heb ik ook een CODE MOETEN INTIKKEN OP MIJN SMARTPHONE TIJDENS EEN GESPREK MET BNPPF na dat ik was opgelicht . 

Het Wetboek van Economisch Recht zegt dat slachtoffers in sommige gevallen en onder bepaalde voorwaarden recht hebben op een terugbetaling . BNPPF profiteert ervan dat weinig mensen weten wat hun rechten zijn  Jullie maken de mensen wijs dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt  .Maar sinds 2018 is de bank wettelijk verplicht alle phishingafhalingen te vergoeden . BNPPF probeert onder die compensatie uit te komen  . Jullie argumenteren grove nalatigheid door de klant  . Ik kan een advocaat inschakelen en naar de rechtbank stappen maar jullie weten ook , als ik dat doe ,ik meer geld verloren ben aan een  advocaat en dat ik dan nog niet zeker ben dat ik het geld terug krijg 

Een klacht indienen bij jullie ? Na een telefoongesprek waar één van jullie medewerker mij gewoon uitlachte en zei dat ik maar niet  zo dom  moest geweest zijn . En dit vind ik nog het ergste , dat ik als slachtoffer een aangetekende brief heb ontvangen waar jullie de klantenrelatie stopzetten  ZONDER REDE

Dat jullie zo omgaan met klanten BEGRIJP IK NIET en dat ik daar geen antwoord op krijg snap ik helemaal