Beantwoord

STH-1.NET

  • 14 October 2022
  • 1 reactie
  • 233 Bekeken

Reeds vier betalingen werd uitgevoerd in opdracht van STH-1.NET. Ik heb geen enkel idee welke deze betalingen zijn. Blijkbaar is dit een soort abonnement dat stilzwijgend word afgesloten bij aankoop op een bepaalde website. Kan iemand meer informatie geven aangaande deze werkwijze en het al dan niet kunnen stopzetten van deze handelingen.

icon

Beste antwoord van JarneM 14 October 2022, 11:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Hallo @WalterRenette ,

 

Wij betreuren het om te vernemen dat je eventueel slachtoffer bent van fraude.

 

We raden jou aan om:

  1. Als je jouw kaartgegevens of pincodes verstrekte aan de fraudeurs, zo snel mogelijk de betrokken kaarten te laten blokkeren via Card Stop. Je kan hen bereiken op het nummer 078 170 170.
  2. Contact op te nemen met jouw lokale politie, klacht neer te leggen en een PV op te laten maken.
  3. Als de fraude verliep via een online platform zoals een tweedehandssite, ook de beheerders van de site op de hoogte te brengen.
  4. Het Easy Banking Centre te contacteren zodat wij ook een onderzoek op kunnen starten. Je kan ons beveiligd bellen via ‘Communicatie’ onderaan in Easy Banking App. Je kan ook bellen naar 02 762 60 00.

Gaat het om fraude met een kredietkaart, dan kan je na het blokkeren van de kredietkaart en het contact met de politie, ook een betwisting indienen via https://www.mijnkaart.be. Ga bovenaan op deze site naar ‘Kunnen we je helpen?’ en kies voor ‘Een aankoop betwisten’.

 

Aarzel niet om ons te contacteren als je nog vragen hebt. We zijn bereikbaar van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

 

 

We hopen jou hiermee van dienst te zijn.

 

Vriendelijke groeten

JarneM

Reageer