Beantwoord

Visa debetkaart

  • 2 February 2021
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Volgens de persberichten zou deze bank binnen afzienbare tijd een nieuwe debetkaart uitgeven nl Visa Debit.

Ik hoop dat men nog via Bancontact kan betalen want anders is dat een serieuze achteruitgang.

Waarschijnlijk zal er niet kunnen betaald worden via Maestro wat problemen kan geven bij de aanvaarding in de winkels want niet alle winkels aanvaarden Visa maar enkel Bancontact en/of Maestro.

https://www.hln.be/geld/visa-komt-eindelijk-met-debetkaart-naar-belgie~a0f89190/

icon

Beste antwoord van YannickB 5 February 2021, 08:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Alexander,

De nieuwe debetkaart is een Bancontact-Visa Debit-debetkaart. Daardoor zal je wereldwijd kunnen betalen bij alle handelaars die hetzij Bancontact, hetzij Visa aanvaarden.

Het bereik van het Visa-netwerk en de mate waarin dit als betaalmiddel aanvaard wordt door handelaars (zowel offline als online), is groter dan dat van het Maestro-netwerk.

Meer info vind je alvast ook in dit artikel. We voorzagen ook een apart onderdeel in onze FAQ. Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb eigenlijk nog een vraag: Visa Debit is dat niet hetzelfde als V-Pay? Zo neen, wat is dan het verschil?

Reputatie 7

V Pay is een debetkaart uitgegeven door Visa zelf en maakt voor betalingen uitsluitend gebruik van het Visa-netwerk. 

Onze Bancontact-Visa Debit-debetkaart is een debetkaart die op dezelfde manier werkt als je huidige Bancontact-Maestro-debetkaart. Ze is gekoppeld aan je zichtrekening bij onze bank en je kan ze zowel via het Bancontact-netwerk als via het Visa-netwerk gebruiken. Je betalingen gaan, net zoals met je huidige kaart, onmiddellijk van je zichtrekening.

Reageer