Beantwoord

Visa debetkaart

  • 7 July 2021
  • 1 reactie
  • 223 Bekeken

Ik ontving onlangs mijn nieuwe bankkaart via de post, dit is nu een visa debetkaart. Het gebeurt dat als ik iets betaal met bancontact dat het automatisch met visa betaald wordt, dit gaat er pas op het einde van de maand van mijn rekening. Is er een manier waarop ik dit kan uitschakelen en de visa enkel kan gebruiken wanneer ik hiervoor kies?

icon

Beste antwoord van YannickB 8 July 2021, 09:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dag @justinetallieu 

De nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart die je ontving is geen kredietkaart, maar een gewone debetkaart. Ze vervangt de Bancontact-Maestro-debetkaart die je tot nu toe hebt gebruikt.

Als je met de nieuwe kaart iets betaalt, gaat het geld ook onmiddellijk van je rekening. Je krijgt dus geen maandelijkse afrekening zoals bij een Visa kredietkaart.

Je kredietkaart en je debetkaart blijven twee verschillende kaarten die losstaan van elkaar. 

Het verschil met je vorige debetkaart, is dat de Bancontact-Visa Debit-debetkaart werkt via het Bancontact-betaalnetwerk en via het Visa-netwerk, in plaats van via het Maestro-netwerk waar je oude kaart gebruik van maakte.

Meer info vind je ook hier:

 

Reageer