Beantwoord

visa debit

  • 31 August 2021
  • 11 reacties
  • 664 Bekeken

Hey,

ik heb net mijn nieuwe visa debit kaart ontvangen Dus ik wilde het verbinden met Apple Pay maar het geeft mij telkens een fout melding en dat geld ook voor Payconiq wat moet ik doen ik wil Apple Pay terug kunnengebruiken 

icon

Beste antwoord van YannickB 1 September 2021, 08:03

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik denk dat je je nieuwe kaart eerst moet activeren door hem eerst te betalen in de winkels (niet contactloos) of een geldafname te doen aan een geldautomaat.

Eens uw kaart geactiveerd is kan je dan Apple Pay gebruiken alsook online betalingen doen, aanmelden in Easy Bank Web, contactloos betalen in de winkels, ...enz.

 

Ik heb mijn kaart al 2 weken geleden geactiveerd maar alsnog als ik mijn kaart in Apple wallet wil zetten staat er op neem contact op met kaartversterker wat is de fout hier??

Ik heb mijn kaart al 2 weken geleden geactiveerd maar alsnog als ik mijn kaart in Apple wallet wil zetten staat er op neem contact op met kaartversterker wat is de fout hier??


De fout bestaat erin dat BNP ons met een op vele vlakken een niet ondersteunde kaart heeft opgesolferd.

Ik heb mijn kaart al 2 weken geleden geactiveerd maar alsnog als ik mijn kaart in Apple wallet wil zetten staat er op neem contact op met kaartversterker wat is de fout hier??

Om er nog even op terug te komen, zie onder:

https://www.febelfin.be/nl/dossiers/online-betalen-je-webshop-dit-heb-je-nodig :

Apple Pay

  • Je klanten kunnen met Apple Pay betalen met hun kredietkaart (niet met hun debetkaart). Dat kan in apps en op websites in Safari met een Apple Pay-betaalknop.

Blijkbaar ondersteunt Apple pay toch Maestro via het MasterCard circuit, maar die mogelijkheid zijn wij dus kwijt. Overigens heeft MasterCard ook nog een equivalent van de Visa debetkaart, namelijk “Debet MasterCard”.   En deze Debet MasterCard wordt al evenmin ondersteund door Apple Pay. Dus, zoals onderhands wel duidelijk is geworden zijn zowel  de Visa Debetkaart als de Debet MasterCard te beschouwen als een soort ‘Maestro-lite’.  Waarvoor BNP ons echter wel de volle pot laat betalen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb mijn kaart al 2 weken geleden geactiveerd maar alsnog als ik mijn kaart in Apple wallet wil zetten staat er op neem contact op met kaartversterker wat is de fout hier??

Best eens contact opnemen met de bank.

Ik heb nochtans zonder problemen mijn Visa Debit kaart kunnen toevoegen aan Wallet en is dus gereed voor Apple Pay maar ik heb wel nog niet mee betaald, dat zal ik eerstdaags eens doen.

 
Reputatie 3
Badge
  • Je klanten kunnen met Apple Pay betalen met hun kredietkaart (niet met hun debetkaart). Dat kan in apps en op websites in Safari met een Apple Pay-betaalknop.

Blijkbaar ondersteunt Apple pay toch Maestro via het MasterCard circuit, maar die mogelijkheid zijn wij dus kwijt. Overigens heeft MasterCard ook nog een equivalent van de Visa debetkaart, namelijk “Debet MasterCard”.   En deze Debet MasterCard wordt al evenmin ondersteund door Apple Pay. Dus, zoals onderhands wel duidelijk is geworden zijn zowel  de Visa Debetkaart als de Debet MasterCard te beschouwen als een soort ‘Maestro-lite’.  Waarvoor BNP ons echter wel de volle pot laat betalen.

 

Deze info is niet correct. Apole Pay ondersteunt weldegelijk Visa (zowel credit als debet want er wordt hetzelfde netwerkgebruikt), als Mastercard (ook debet, ik heb een Mastercard debet van N26 in Apple Pay. BNPF geeft deze kaart niet uit.)

Maestro (ook van Mastercard) gebruikt een ander netwerk dan Mastercard, en is ook ondersteund door Apple Pay.

 

Reputatie 7

Hallo @Amrani90 

Je nieuwe kaart zou inderdaad gebruiksklaar voor Apple Pay moeten zijn als je ze al eenmaal voor een betaling met de chip en pincode (dus niet contactloos) hebt gebruikt in een gewone winkel.

Contactloze en online betalingen moeten ook voor jouw kaart geactiveerd zijn. Al is dit standaard het geval. Blokkeerde je dit soort betalingen voor je oude kaart, dan werd die instelling alvast wel overgenomen door je nieuwe kaart. Je kan het zo nakijken:

  • Meld aan in Easy Banking App.
  • Druk onderaan op Kaarten en tik je nieuwe kaart aan.
  • Heb je een iPhone of iPad, dan krijg je automatisch de kaartinstellingen te zien. Gebruik je een Android-toestel? Druk dan rechts bovenaan op de drie punten of op het tandwiel en kies voor Kaartinstellingen.
  • Controleer welke betalingswijzen geactiveerd werden en schakel indien nodig Contactloos en Online betalingen in.

Stonden je kaartinstellingen toch correct, dan bel je, zoals @Alexander en @seerdekens suggereerden, ons Easy Banking Centre best even op via Contact onderaan in de app.

Beste

dat heb ik allemaal al geprobeerd maar het lukt nog steeds niet en als ik de easy banking centre bel word er nooit opgenomen ik ben gister 10 euro kwijt geraakt door te bellenmaar niemand heeft opgenomen??

 

 

Reputatie 7

@Amrani90

Het kan inderdaad zeer druk worden op onze lijnen. Mijn excuses voor het wachten. Ik ben ondertussen nog even verder gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak en heb je misschien recent jouw telefoonnummer bij ons gewijzigd?

Om Apple Pay te kunnen gebruiken moet jouw telefoonnummer namelijk eerst en vooral bij ons gekend zijn. Voeg je een nummer toe, of pas je het aan, dan kan je pas 48u later Apple Pay gebruiken omdat de wijziging pas dan bij hen geregistreerd wordt.

Deze handleiding kan je daarbij helpen:

Wat Payconiq betreft; kan je me zeggen welke foutmelding je daar exact krijgt?

 

Beste 

het klopt dat mijn nummer er niet op stond ik heb het juist verandert maar met mijn vorige kaart stond mijn nummer er ook niet en het kon gewoon maar ik heb het alsnog veranderd en hoop dat het zal lukken en wat de payconiq betreft als ik me wil verbinden met bnp staat er bij kaart nummer automatisch 6703 op het begin maar mijn kaart nummer begint met helemaal andere cijfers als ik erna op bevestigen klik staat er ongeldige kaart nummer en ik heb het 3 keer geprobeerd en ben 100 procent zeker dat het juist is ik snap niet waarom die fout melding? 

Beste 

Ik heb mijn nummer zo juist veranderd maar met mijn vorige kaart had ik mijn nummer ook niet maar het kon gewoon maar ik heb het gedaan en zal 2 dagen wachten en bij payconiq geeft het een fout melding over mijn kaart nummer maar heb dubbel gechecked en het is juist het geeft automatisch 6703 op het begin maar mijn kaart nummer heeft andere cijfers dat is het probleem 

Reageer