Beantwoord

visa debit kaart

  • 14 January 2022
  • 4 reacties
  • 377 Bekeken

Met mijn nieuwe visa debat kaart kan ik niet meer inloggen met mijn kaartlezer...bij het insteken van de kaart licht de display wel op, maar na het indrukken van een toets verdwijnt de display...er lastig wantij kan geen handtekeningen genereren….is 

mijn kaartlezer kapot, of moet ik een extra instelling veranderen?

icon

Beste antwoord van JillH 14 January 2022, 14:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Dag @Jan bemindt ,

 

bedankt voor je bericht.

Het is niet nodig iets aan te passen om gebruik te kunnen maken van de kaartlezer in combinatie met je nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart. Met andere woorden: je nieuwe bankkaart werkt per direct via de kaartlezer, zonder enige aanpassingen.

Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Indien de tekst op het display verdwijnt, lijkt het me eerder de batterij die het laat afweten en bestel je best een nieuwe kaartlezer. Hoe je een nieuwe kaartlezer kan bestellen, wordt hier toegelicht.

Je kan eventueel nog een test doen door een andere kaart (bv. je identiteitskaart) in de kaartlezer te steken. Gebeurt er precies hetzelfde? Dan is je kaartlezer defect of de batterij (bijna) leeg en bestel je best een nieuwe. Krijg je hier wel de melding M1 info M2 te zien zoals het hoort? Dan ligt het eerder aan je kaart. Aarzel niet om onze technische helpdesk te contacteren via de Communicatie knop in Easy Banking App zoals hier wordt toegelicht of via het nummer 02 433 40 92.

 

Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst,

 

Jill

Bij het insteken van visa debat kaart zie ik op de display : M1 INFO M2…..bij het indrukkken van M1 of M2  wordt het scherm “zwart” en er gebeurt niets...als ik druk op info, dan krijg ik wel gegevens, en the batterijen level is 93%…..het indrukken van cijfertoetsen heeft geen impact...M1 info M2 blijft op de display staan..

Test met mijn identiteitskaart geeft hetzelfde resultaat…..toch maar een nieuwe kaartlezer bestellen ?

Reputatie 2

Als je kaartlezer niet meer naar behoren werkt en je ondervindt hetzelfde bij de test, raden we inderdaad aan om een nieuwe te bestellen. Indien je dringend een nieuwe wenst te hebben, kan je eventueel een kaartlezer afhalen bij één van onze kantoren.

Net hetzelfde probleem, ik heb die fameuze Visa debitkaart al vervloekt, wat een rommel toch zeg!  Nog nooit zoveel problemen gehad als met vorige nieuwe kaarten, maar dat was Maestro zeker, waarom iets veranderen dat perfect werkt???? Reeds 5 keer had ik het voor dat ze niet werkte toen ik probeerde te betalen met het tanken en vandaag werd het nog erger, de kaartlezer herkent ze gewoon niet! En nee het ligt niet aan de kaartlezer, want een andere kaart werkt wel perfect.

Reageer