Beantwoord

Visa op Booking.com

  • 25 July 2023
  • 3 reacties
  • 459 Bekeken

Ik heb een boeking gemaakt op booking.com én betaald met Visa, nu krijg ik in de app een bericht vh hotel dat ik mijn kredietkaart moet verifiëren via een beveiligde link binnen de 24u, zoniet vervalt de boeking (ik zou daar een sms voor krijgen). Als ik daar gegevens invul komt het systeem zeggen bij hen dat BNP Paribas Fortis niet met booking.com samenwerkt hiervoor, en ik een andere kaart moet proberen. Kan dat??

icon

Beste antwoord van Jonas F 26 July 2023, 10:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Ik heb een boeking gemaakt op booking.com én betaald met Visa, nu krijg ik in de app een bericht vh hotel dat ik mijn kredietkaart moet verifiëren via een beveiligde link binnen de 24u, zoniet vervalt de boeking (ik zou daar een sms voor krijgen). Als ik daar gegevens invul komt het systeem zeggen bij hen dat BNP Paribas Fortis niet met booking.com samenwerkt hiervoor, en ik een andere kaart moet proberen. Kan dat??

Dag Ingeh,

Ik ben niet zeker of je betaald hebt met een debetkaart of met een kredietkaart. Zoals hieronder besproken zijn onze gewone bankkaarten onlangs overgeschakeld op het visa betaalnetwerk. Wat soms voor verwarring kan zorgen.

Bancontact-Visa Debit-debetkaart: enkele veelgestelde vragen | Community BNP Paribas Fortis

Het is mij dus onduidelijk hoe jij nu net betaald hebt. In ieder geval zou ik je aanraden om eens contact op te nemen met het hotel of deze mail die je krijgt al dan niet correct is.

Kijk het zeker goed na of het geen phishing is!

Het klopt inderdaad dat sommige hotels een soort reservatie op je kredietkaart nemen ter verificatie.

Indien deze mail die toch correct zou zijn en het lukt niet met kan je contact opnemen met het hotel om te vragen of er geen alternatieve manieren mogelijk zijn.

Hopelijk ben je wat met deze informatie.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Bedankt voor de info, de mail is verstuurd door het hotel in de booking.com app. Ik had gereserveerd via creditcard (Visa). Ondertussen heb ik de boeking betaald daarmee, en na contact met het hotel kreeg ik bericht dat ik de vraag voor verificatie mocht negeren. Of het dan phishing was, geen idee, het bericht staat wel nog gewoon mee in mijn app bij de berichten vh hotel. 

Reputatie 2

Bedankt voor de info, de mail is verstuurd door het hotel in de booking.com app. Ik had gereserveerd via creditcard (Visa). Ondertussen heb ik de boeking betaald daarmee, en na contact met het hotel kreeg ik bericht dat ik de vraag voor verificatie mocht negeren. Of het dan phishing was, geen idee, het bericht staat wel nog gewoon mee in mijn app bij de berichten vh hotel. 

Dag Ingeh,

Het zal vermoedelijk toch geen phishing zijn.

Blij om te lezen dat het intussen in orde is. Ik wens je alleszins nog een fijne vakantie toe!

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

 

Reageer