Beantwoord

Onrechtmatig geld afhouding zichtrekening

  • 12 May 2021
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Beste,

Ik ben een klant bij Fortis Strombeek-Bever , mijn bank probeert optiline al van vorige week te bereiken omwille van een onrechtmatige extra transactie van mijn zichtrekening naar optiline van 6000€ , ja u leest het goed 6000€!! Ik had gevraagd om het bedrag van mijn aankoop een tijd geleden met mijn visa kaart direct helemaal van mijn zichtrekening af te houden en niet in 2 x. Dit is dan ook gebeurd maar nu heeft optiline nog eens 6000€ van mijn zichtrekening afgehouden???? En mijn bank kan mij blijkbaar niet verder helpen omdat ze niet bij jullie binnen geraken?? 

 

Is het mogelijk om hiermee verder geholpen te worden aub? Wij zijn radeloos....

icon

Beste antwoord van Shari V 12 May 2021, 14:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Dag Jourik

Via sociale media heb ik geen toegang tot jouw dossier.

Je zult Optiline telefonisch moeten contacteren op het nummer 02 508 44 40. Enkel de medewerkers van Optiline hebben inzage in dat dossier en kunnen dit oplossen.

Sorry hoor, maar dit antwoord is weer iemand van het kastje naar de muur sturen.

De afgelopen dagen heb ik iets soortgelijks meegemaakt en heb verschillende malen tevergeefs lang in de telefonische wacht gestaan bij allerlei diensten waarnaar ik verwezen werd. (Met mijn abo kost dat veel extra).Ik ben heel kwaad en voel me bij de neus genomen. IK ben geen bank waarbij geleend kan worden!!!

Op 23 april had ik al mijn opgenomen Visageld al vroeger naar Optiline overgeschreven nl 564,75 euro. Op 10 mei kreeg ik melding op mijn rekeningoverzicht in de app dat er 252 euro was afgehouden op 6 mei! Enkele jaren geleden werd dat voor de maandelijkse afhouding verrekend en desnoods spontaan snel terug overgeschreven op mijn rekening. Vermits de 10e mei net voor een lang weekend viel kon ik Optiline vandaag, 13 mei pas bereiken. Ze gingen een mail sturen naar de dienst en het teveel afgehouden bedrag terugstorten. Ik vroeg ook dat er mij geen intresten zouden aangerekend worden omdat ik hierdoor ongewenst onder 0 op mijn zichtrekening ben gegaan. Daar werd niet bevestigend op geantwoord. Mijn vertrouwen is weg. Dat heeft deels ook met de moeilijke bereikbaarheid te maken maar vooral omdat het niet direct spontaan werd rechtgezet en pas 4 dagen later op mijn rekening zichtbaar werd. Is dat een nieuwe tactiek om geld te verdienen? Mij lijkt dat diefstal. Enfin, ik hoop dat dit veranderd wordt. Ik zal ondertussen zeker geen reclame maken voor deze manier van handelen.

 

Dag @Kristine Castro ,

Bedankt voor je reactie.

Begrijp ik goed dat het ondertussen opgelost is door Optiline?

Moesten er kosten worden aangerekend voor het negatief staan, raad ik aan je kantoor te contacteren met deze uitleg en vragen of je in aanmerking komt voor een terugbetaling.

Gezien je al eerder contact had opgenomen, kunnen zij dit ook terugvinden in je historiek.

Laat ons zeker weten of je zo een oplossing hebt gevonden!

Groetjes,

Liz

Hallo Liz,

 

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb de belofte vanmorgen gekregen maar het is nog niet rechtgezet op mn rekening.

Dank voor de tip ivm de intresten.

 

Mvg,

Kristine

Reageer