Beantwoord

afgesloten rekening

  • 27 October 2020
  • 8 reacties
  • 572 Bekeken

Ik heb een uittreksel nodig van 18 jaar terug. Ik kreeg de melding dat de bank slechts tot 10 jaar teruggaat. Ik heb zelf op de bank gewerkt en weet dat alles op microfilm en microfiches werd geplaatst en bewaard in het archief. Ik begrijp dat opzoekingen in het archief niet kosteloos zijn maar moet volgens mij toch kunnen. Hoe moet ik aan dit uittreksel geraken ?

icon

Beste antwoord van Gina 27 October 2020, 23:16

Bekijk origineel

8 reacties

Hey @camanian ,

Pas vanaf 2012 zijn de uittreksels gedigitaliseerd. Voor uittreksels hiervoor kunnen we niet garanderen dat we deze nog hebben.

Je kan aan je kantoor vragen of zij nog uittreksels hebben van de gewenste periode. Zij kunnen je meteen dan ook de kost meedelen.

Groetjes,

Lieze

Hallo LiezeH,

Bedankt voor je reactie. Het is best mogelijk dat vanaf 2012 men begon te digitaliseren, maar voordien werd toch alles of microfiches en microfilm geplaatst. (Ik heb indertijd nog zelf daarop opzoekingen gedaan). Wat doet de bank anders wanneer er een fraude onderzoek loopt ? Zegt men dan ook dat men maar 8 jaar kan teruggaan ? 

Ik begrijp dat u die opzoekingen niet kunt doen, maar binnen de bank moet er toch nog een soort dienst “opzoekingen” bestaan. Ik kan niet geloven dat de bank alles maar 10 jaar bijhoudt.

Hey @camanian ,

Je kantoor kan nakijken of ze toegang hebben tot de uittreksels die je graag wilt, want het kan inderdaad zijn dat die nog opgeslagen zijn.

Groetjes,

Lieze

Hallo Lieze,

Hoe bedoel je juist. Wil je zeggen dat mijn bankkantoor zelf beschikt over een soort van microfiches van hun rekeningen (al dan niet afgesloten) ? Moeten zij geen navraag doen in Brussel?

Groetjes

Camanian

Hey @camanian ,

Je kantoor is de enige instantie die dit kan navragen. Ik weet zelf niet via welke dienst dit precies gebeurt en waar die gevestigd is, want dit kan niet via het Easy Banking Centre worden nagevraagd.

Groetjes,

Lieze

Hallo Lieze,

Bedankt voor je antwoord. Ik vrees een beetje dat ik niet aan dit uittreksel zal geraken en een andere oplossing voor mijn probleem zal moeten zoeken.

Toch bedankt voor je reacties.

Groetjes

Camanian

Hey @camanian ,

Je kan het zeker vragen, het kan goed zijn dat je kantoor dit nog kan terugvinden.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 1

Beste,

In principe houdt de bank zelf maar 10 jaar de gegevens bij. Uittreksels van 18 jaar geleden zouden misschien wel nog beschikbaar zijn in het archief. Maar volgens mij dient dit dan manueel worden opgezocht waarvoor er een uurtarief aangerekend wordt. Jouw kantoor kan contact opnemen met de dienst opzoekingen om te vragen hoeveel deze opzoeking zou kosten. Het beste is om deze opzoeking zo gedetailleerd mogelijk  te maken, maand, jaartal, bedrag.

Reageer