Skip to main content
Beantwoord

Bankswitching


Beste,

Een paar weken terug heeft mijn echtgenote een bankswitching document ingevuld voor overbrenging rekening naar een andere bank. Bij Bankswitching hebben ze dit ontvangen en doorgestuurd naar Hello Bank. Helaas reageert men daar niet. Nieuwe bank heeft document nogmaals doorgestuurd naar Bankswitching, en die dan weer naar Hello Bank. Waarom duurt dat zo lang? 

 

Vriendelijke groeten,

 

Willem Hanssens

 

18 reacties

Reputatie 5

Beste @WimH,

Bedankt voor je bericht.

Het kan zijn dat er ergens een blokkerende link is waardoor de bankoverstap langer in beslag neemt. In dat geval is het wel zo dat de banken met elkaar hierover communiceren.

Je kan best dan eens beveiligd contact nemen om na te gaan wat de factor is die de overstap blokkeert.

Via de website kan er via Berichten een beveiligd bericht worden verstuurd en via Hulp Nodig? kan er een beveiligde livechat worden gestart.

 Er kan ook beveiligd gebeld worden via de app: via de optie Communicatie en dan Hulp en contact. 

Hello bank! is ook te bereiken via 02 433 41 41 met de 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Telefonisch is Hello bank! bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2
Badge

Beveiligd contadct genomen , geen deftige uitleg, maar voorstel gekregen om rekening af te sluiten na zenden attest nieuwe rekening via mail, geen overname domicilieringen. Niet wat ik wou, maar ik ben de hele situatie nu grondig beu en heb dat dus aanvaard. 

 

Vriendelijke groeten,

 

Wim

Dag @WimH ,

Mijn excuses voor het ongemak, maar fijn dat het uiteindelijk is opgelost!

Bedankt om ons hiervan op de hoogte te brengen.

Groetjes,

Liz

Reputatie 2
Badge

Geen idee of het opgelost is, terug complete radiostilte bij de bank. Wel brief gekregen van bankswitching met de vraag om stortingen op de nieuwe rekening te doen vanaf 31/07, hopelijk valt dat dan samen met het tijdstip van afsluiting. Wat er dan met de domiciliering gebeurt/zal gebeuren heb ik nog steeds het raden naar…

 

Vriendelijke groeten,

 

Wim

Reputatie 5

Hallo @WimH,

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Hopelijk krijg je dan inderdaad snel bevestiging van de afsluiting.

Je gaf in een eerder bericht aan dat het dus helaas niet gelukt was om de domiciliëringen te laten overnemen. Om wat soort domiciliëringen gaat het precies? Er is geen mogelijkheid dit bij de tegenpartijen waarnaar de invorderingen gaan dit terug te laten activeren op de andere rekening?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2
Badge

Er is nog niks gelukt voorlopig. De enige domiciliëring op deze rekening heb ik nu zelf proberen in orde brengen, wat zou gelukt zijn. Ik vraag me nu wel af wat er gaat gebeuren indien die nu toch via bankswitching nogmaals aangepast wordt ( verschillend rekeningnummer!) Enfin, ik wacht af wat er op 31 /7 gebeurt...

Reputatie 2
Badge

Er gebeurt dus nog altijd niks…. Nog maar eens gebeld met Hello bank helpdesk die nog maar eens belooft dat het in orde komt, zoals ze nu al meer dan een maand doen. Een uitleg hebben ze niet waarom het zowel via bankswitching als door telefonische afsluiting niet lukt. Ben nu alle vertrouwen in Hello bank/BNPPF kwijt.

Vriendelijke groeten,

 

Wim

Reputatie 1

Hallo @WimH,

We kunnen helaas jouw profiel niet nakijken via community. Maar naargelang jouw andere posts en verhaal is er misschien een mogelijkheid dat de rekening vast zit in de bankswitching door het onderzoek van de ombudsman. 

Maar dit is iets wat we dus niet met 100% zekerheid kunnen zeggen.

 

Groetjes, Joyce. 

Reputatie 2
Badge

Niet mijn rekening maar die van mijn echtgenote...

Reputatie 1

Hallo @WimH,

Dan is dit inderdaad geen optie. En kan ik helaas hiermee niet verder helpen om dit uit te zoeken. 

Groetjes, Joyce. 

Reputatie 2
Badge

Resterend saldo zelf  overgeschreven en nu geprobeerd via easy banking web rekening af te sluiten. Lukt ook niet wegens onvoldoende rechten om rekening af te sluiten????? Wat wil dat zeggen? De alternatieve methodes ( bellen, bankswitching) werken ook niet. Dan maar klacht neergelegd , ben benieuwd

Reputatie 1

Dag @WimH,

 

Je kan zelf jouw laatste rekening niet afsluiten. Dit moet door een bankmedewerker gebeuren.

Als je ons contacteert via jouw app, communicatie, hulp en contact, rekeningen en kaarten, ik vind niet wat ik zoek, Easy Banking Centre of belt naar 02 762 60 00 met jouw phonebanking code  (zie hieronder een link naar de stappen Een adviseur beveiligd contacteren met de Easy Banking Phone-code | Community BNP Paribas Fortis) dan kan een collega dit voor jou bekijken en afsluiten.

Via dit kanaal hebben we helaas geen toegang tot jouw gegevens.

 

Groetjes,

 

Kim

Reputatie 2

. Wat er dan met de domiciliering gebeurt/zal gebeuren heb ik nog steeds het raden naar…

Het antwoord op deze vraag werd mij vandaag willens nillens bezorgd: de domiciliëringen worden niet geschrapt maar blijven gewoon actief.

Dus werd er vandaag 5 augustus 50 euro van Argenta overgeschreven naar mijn verondersteld niet meer bestaande spaarrekening bij BNP (overstap op 25/7). Benieuwd hoe dat zal aflopen.

Maar houdt u er toch de moed maar in...

 

Reputatie 2
Badge

 De domiciliering van mijn echtgenote werd “afgesloten” ( alle domiciliëringen geblokkeerd) als gevolg van de bankswitching. Er werd ook een brief naar mij gestuurd ( bijna alle inkomende betalingen op haar rekening komen van mij) dat ik vanaf 31/7 op de nieuwe rekening moet betalen. Maar de Hello bank rekening blijft dus bestaan, ondanks 2 bankswitching aanvragen en 3 beveiligde telefoons met Hello bank team met vraag om af te sluiten , en niemand kan/wil me zeggen waarom die niet afgesloten word. 

Reputatie 1

Hallo @WimH,

Een bankoverstap gebeurd steeds in verschillende fases, met als laatste fase het volledig afsluiten van de rekening. Dit gebeurd echter slecht wanneer men zeker is dat alles juist is overgezet naar de andere bank. 

De termijn van deze fases ben ik helaas niet van op de hoogte. 

Groetjes, Joyce. 

 

Reputatie 2
Badge

Klacht neerleggen helpt dus ook niet, er word gevraagd om opnieuw te bellen (ondanks reeds 3 of 4 keer bellen en loze beloften aanhoren)toch  geprobeerd, opgegeven na meer dan een kwartier wachten en opnieuw documenten door te sturen ( die ze al 2 of 3 keer hebben ontvangen). Toch maar email naar klachtendepartement gestuurd met kopie bankswitching document, dit spelletje duurt nu al bijna 2 maand… Volgende stap zal dan weer financiêle ombudsdienst worden vrees ik. Suggestie voor nieuwe slogan : De bank die je niet laat veranderen….

Reputatie 2
Badge

Het is dan toch gelukt! Rond 16h mail gekregen met bevestiging rekeningafsluiting. Geen toegang meer tot webapplicatie, dus echt checken kan ik niet, maar dat is ok, blij dat deze soap eindelijk beëindigd is...

Reputatie 1

Hallo @WimH,

Ik ben blij dat alle problemen tot nu toe, toch stilletjes aan beginnen opgelost te raken. 

Ik hoop dat het hier dan ook verder bij blijft. En je nu zonder zorgen verder kunt bankieren. 

Groetjes, Joyce. 

Reageer