Beantwoord

Belg in buitenland

  • 16 August 2020
  • 4 reacties
  • 729 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Ik woon in het buitenland (Europa) en wil mijn vast adres hier overbrengen. Me uitschrijven uit het Belgisch rijksregister kan ik elektronisch dus zonder naar België te hoeven komen. Ik ben al heel lang klant bij de bank en vraag me af of ik klant kan blijven als ik officieel in het buitenland woon? Indien ja, kan ik mijn adres online wijzigen ? Worden bankkaarten dan ook naar het buitenland verstuurd? 

icon

Beste antwoord van YannickB 17 August 2020, 10:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

 Indien ja, kan ik mijn adres online wijzigen ? Worden bankkaarten dan ook naar het buitenland verstuurd? 

Voor adreswijzigingen stelt BNP als voorwaarde dat men zich lijfelijk aanbiedt in het (een) kantoor. En aangezien u niet meer gedomicilieerd bent (zal zijn?) in BE is de kans groot dat uw huidige rekening ambtshalve zal worden afgesloten, want normaliter werd (wordt) bepaald in de voorwaarden  van eencontract met een BE-bank dat men in BE woonachtig is {= gedomicilieerd).

Reputatie 7

Hallo @Sake 

Je kan perfect klant blijven wanneer je in het buitenland woont, ook wanneer je bent uitgeschreven uit het rijksregister. Je hoeft ook niet noodzakelijk langs te komen in een kantoor om jouw adreswijziging door te geven, al is dat wel de makkelijkste manier wanneer je nog in België bent.

Je kan daarnaast ook beveiligd telefonisch met ons contact opnemen. Dat kan je doen door aan te melden in Easy Banking App, onderaan op Contacteer ons te drukken en dan te kiezen voor Bel ons. Je kan ook bellen naar 02 762 60 00 en jezelf identificeren met behulp van je klantennummer en Easy Banking Phone-code.

Mijn collega’s zullen alles met jou overlopen en zullen je vragen om enkele documenten door te mailen:

  • Een leesbare recto/verso kopie van je nieuwe identiteitskaart of paspoort. Op die documenten moet handgeschreven het nieuwe adres vermelden.
  • Een geldig adresbewijs indien het adres niet op je ID staat. Bijvoorbeeld: een verblijfsvergunning, een factuur van een nutsbedrijf, een loonfiche, … .
  • Een correct ingevulde versie van het document AEOI zelfcertifiering voor natuurlijke personen (mijn collega’s zullen je dit mailen).

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 2

Hallo @Sake 

Je kan perfect klant blijven wanneer je in het buitenland woont, ook wanneer je bent uitgeschreven uit het rijksregister. Je hoeft ook niet noodzakelijk langs te komen in een kantoor om jouw adreswijziging door te geven,

En hoe verklaart u ondersstaande dan:

Schermafdruk van vandaag.

De tekst werd opgesteld in de gebiedendee wijze, het is dus een verplichting. Overigens is er inderdaad geen optie beschikbaar om vanuit de app het adres te wijzigen….

 

 

Reputatie 7

@Krisje 

We stellen inderdaad voor om naar kantoor te gaan, omdat dat in normale situaties de snelste en makkelijkste oplossing is wanneer je in België bent. Momenteel ligt dat wat moeilijker, omdat, omwille van het coronavirus, kantoren enkel op afspraak geopend zijn.

De reden waarom dit de makkelijkste oplossing is, is omdat je adres enkel nog via de chip van je ID vermeld wordt. Aan het onthaal kunnen we je ID dus onmiddellijk inlezen en hoef je geen extra adresbewijs te voorzien.

Reageer