Beantwoord

Crypto: informatie gewenst van Fortis



Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7

Wanneer je probeert over te schrijven naar een geblokkeerde rekening, krijg je van Easy Banking een boodschap die zegt dat er een probleem is met een van de betrokken rekeningen.

Kan je wel nog naar andere rekeningen overschrijven, dan kan je er dus vanuit gaan dat er een probleem is met de rekening van de tegenpartij.

Het is echter niet mogelijk om al onze klanten persoonlijk op de hoogte te brengen telkens een specifiek nummer geblokkeerd wordt. Simpelweg omdat dat zeer regelmatig en om zeer uiteenlopende redenen kan gebeuren, die, zoals gezegd, bijna altijd vertrouwelijk zijn. Bijvoorbeeld: identiteitsgegevens van een bedrijf die niet meer up to date zijn, een overlijden, op vraag van de rekeninghouder zelf, … .

Anderzijds hebben we zelf niet altijd die info, bijvoorbeeld wanneer de bank van de begunstigde een blokkering plaatst, of kan het gaan om een onderzoek naar witwassen of andere fraude waardoor er geen info mag gedeeld worden.

En kan ik, als klant, weten wat wel of niet geblokkeerd is?

Reputatie 7

Ik kan je bevestigen dat niet alle verrichtingen waarbij bitcoins of andere crytpomunten komen kijken, tegengehouden worden. Het is ook niet zo dat, bijvoorbeeld, alle crypto exchanges automatisch geblokkeerd worden.

Specifiek voor Coinbase zijn er inderdaad wel nog meldingen van andere klanten geweest, maar zoals gezegd kan ik je daar jammer genoeg geen specifieke info over geven.

Dag YannickB,

“Er is momenteel van ons uit geen algemene blokkering op het aankopen van cryptomunten via een rekening van onze bank. “

Oftewel heb je geen correcte informatie gekregen hieromtrent, oftewel ben je aan het liegen voor het online imago van Fortis; en ik weet persoonlijk niet welke ik beschamender vind van de twee.

Twee medewerkers die ik vorige week gesproken heb, gaven allebei aan dat er wel een blokkade bestond, maar dat zij hier niet meer info over kunnen geven. Ook een verwijzing naar elders voor info kan ik niet ontvangen. Iets met een kastje en een muur.

Kan je meer informatie hieromtrent opvragen bij je collega’s, want momenteel voel ik me nog steeds niet geholpen na 2 weken bellen & mailen.

 

Mvg

Reputatie 7

Hallo @jj2021 

Bedankt voor je bericht.

Er is momenteel van ons uit geen algemene blokkering op het aankopen van cryptomunten via een rekening van onze bank. 

Wanneer je niet naar een specifieke crypto exchange, Coinbase in dit geval, of een andere begunstigde kan overschrijven, dan komt dat omdat er ons problemen met de begunstigde zijn gemeld waardoor verrichtingen, al dan niet tijdelijk, geblokkeerd worden.

Dat kan meerdere achterliggende redenen hebben, die ik je jammer genoeg niet kan geven. Enerzijds omdat ik via dit platform geen toegang heb tot klantengegevens zoals jouw poging tot een overschrijving, anderzijds omdat dit soort informatie vaak persoonlijk is en enkel gegeven kan worden aan de houder van een rekening.

Reageer