Beantwoord

gebruikskosten voor dubbele overschrijving

  • 8 July 2021
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

Verkeerde info verstrekken en dan nog eens kosten aanrekenen.

Mijn zoon had een overschrijving gedaan met memodatum en kijkt deze de avond voor de uitvoering nog eens na en merkt dat de overschrijving verdwenen is en voert deze dus opnieuw in. Wat blijkt de volgende dag, de verrichting staat er toch 2 keer in. Er staat niet voldoende geld op de rekening dus die 2de zou geweigerd worden. Hij neemt echter contact op met de bank en daar zegt men hem dat ze de 2de zullen annuleren. Er wordt echter niet gezegd dat dit kosten met zich meebrengt, een nutteloze operatie trouwens want de overschrijving zou automatische geweigerd worden omwille van onvoldoende saldo. Waarom wordt er foute info gegeven en dan nog kosten aangerekend? Mijn zoon is nog student en kan deze extra kosten dus zeker missen. Graag een oplossing voor deze foute info en onnodige kosten.

Een ontevreden moeder en nochtans trouwe klant.

icon

Beste antwoord van YannickB 9 July 2021, 08:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dag @PetraV 

Wanneer een overschrijving geweigerd wordt omwille van onvoldoende saldo, dan is er inderdaad een kost van 7,26 EUR. Indien mijn collega’s jouw zoon daarover niet geïnformeerd hebben, dan raad ik je aan om jouw zoon daarover een klacht in te laten dienen via onze website.

Mijn collega’s zullen de situatie dan voor jullie onderzoeken en zo snel mogelijk contact met jullie opnemen.

Reageer