Beantwoord

Klant bij BPost Bank en BNP

  • 16 January 2024
  • 3 reacties
  • 424 Bekeken

Huidige situatie:

 

Klant bij BNP met een zichtrekening + hypotheek (met loondomiciliëring) + brandverzekering

Klant bij BPost Bank met een zichtrekening + 2 spaarrekeningen ( deze spaarrekeningen gebruik ik niet en wil ik dan ook schrappen)

 

Momenteel heb ik een Easy Guide Pack, maar aangezien ik geen manuele verrichtingen doe lijkt mij een Hello Pack (of eventueel Easy Go Pack) beter geschikt. Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik op een Easy Guide Pack ben gezet.

 

Nu heb ik geen twee zichtrekeningen nodig (lees: ik wil er niet voor betalen). Eigenlijk wens ik enkel mijn BPost Bank zichtrekening behouden (zonder de spaarrekeningen). Ik geef de voorkeur aan mijn zichtrekening van BPost Bank omdat hieraan de meeste zaken aan zijn gekoppeld.

 

Ik zou dus het volgende willen doen, maar is dit mogelijk?:

  1. Zichtrekening van BPost Bank behouden
  1. Spaarrekeningen van BPost Bank schrappen
  1. Zichtrekening van BNP schrappen (en saldo overmaken naar mijn BPost zichtrekening), maar mijn hypotheek en brandverzekering laten overzetten naar mijn account/zichtrekening van Bpost Bank (die dan onder BNP valt). Inclusief de maandelijks (hypotheek) en jaarlijkse (brandverzekering) domiciliëringen.
  2. Mijn zichtrekening van BPost Bank omzetten van een Easy Guide Pack naar een Hello Pack (of eventueel Easy Go Pack).

 

Samengevat: Is het bovenstaande mogelijk.

 

Indien het niet mogelijk is om mijn hypotheek en brandverzekering over te zetten en ik dus verplicht ben om twee zichtrekeningen aan te houden (BPost en BNP), wat is dan de goedkoopste optie qua packs rekeninghoudend dat ik geen manuele verrichtingen doe, geen kredietkaart nodig heb en genoeg heb één debetkaart (maar dan natuurlijk per rekening)

 

 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 16 January 2024, 09:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @nuwinnen,

Bedankt voor je bericht.

Ter verduidelijking: door de integratie van bpost bank naar Bnp Paribas Fortis gaan de rekeningen bij bpost bank vanaf 22 januari ook rekeningen worden bij Bnp Paribas Fortis. Enkel in het Easy Guide Pack is er mogelijkheid om meer dan één rekening te beheren binnen Bnp Paribas Fortis.

Gezien je zelf aangeeft dat je enkel één zichtrekening hierna wil overhouden dan kan je eventueel voor deze rekening overstappen naar het Easy Go of Hello bank! Pack. Je kan meer informatie over het aanbod vinden op onze website: Betaalrekeningen vergelijken | BNP Paribas Fortis.

De hypotheek (met loondomiciliëring) en brandverzekering blijven hetzelfde gezien zij al reeds binnen Bnp Paribas Fortis vallen. 

Zodra je een keuze hebt gemaakt raden wij aan te bellen naar het Easy Banking Centre voor de gewenste aanpassingen te laten doen.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op.

Maak je geen gebruik van de app? Je kan bellen op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Het Easy Banking Centre is open van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Beste,

 

Nu dat de overschakeling is gebeurd van Bpost naar Fortis wauw ik eens vragen hle het zit met het maandelijkse loon?

Blijft het bankkaart nummer hetzelfde of word het veranderd?

Momenteel heb ik mijn Fortis kaart niet dus geraak ik niet in de App en ik weet niet wat er veranderd is.

 

 

 

Met vriendelijke groetjes,

Asif

Reputatie 4

Hallo @Asif ,

Bedankt voor je bericht.

Je rekeningnummer blijft hetzelfde dus je loon komt nog steeds hierop.

De kaarten worden nu stelselmatig vervangen. De nieuwe kaart heeft een ander kaartnummer en klantnummer. De geheime code blijft dezelfde als die van de vorige kaart.

Je kan met je huidige kaart van bpost bank al aanmelden op Easy Banking App en Easy Banking Web. Je kan hiervoor onze startgids gebruiken: welkomstbrochure.pdf (bnpparibasfortis.be)

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer