Beantwoord

overschrijving

  • 10 August 2021
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo,

 

Ik werk bij een bedrijf als student en ze zeiden dat ze normaal gezien vrijdag het geld op mijn rekening hebben gestort. Nu, ik weet dat het normaal gezien een dag duurt voordat het normaal gezien is gestort want mijn bedrijf werkt met een andere bank maar zaterdag en gisteren heb ik het geld niet gezien op mijn rekening? Hoe komt dat? Wilt het dus zeggn dat het vandaag dan wel op mijn rekening wordt gestort? Zo niet wanneer dan? 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord van YannickB 10 August 2021, 11:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @JKB7 

Overschrijvingen tussen twee verschillende Europese banken kunnen tot 3 bankwerkdagen in beslag nemen voor ze toekomen.

Als je werkgever het geld vrijdag tijdens de kantooruren heeft gestort, dan zou je het dus ten laatste vandaag op je rekening moeten zien verschijnen.

Hallo @JKB7 

Overschrijvingen tussen twee verschillende Europese banken kunnen tot 3 bankwerkdagen in beslag nemen voor ze toekomen.

Als je werkgever het geld vrijdag tijdens de kantooruren heeft gestort, dan zou je het dus ten laatste vandaag op je rekening moeten zien verschijnen.

Ik zie het geld nog altijd niet op mijn kaart rn mijn werkgever heeft mij normaal gezegd dat ze het geld al hebben doorgestuurd. Is er misschien iets gebeurd tussen in het controleercentrum of zoiets?

Reputatie 7

Weet je of je werkgever de overschrijving toevallig ‘s avonds heeft doorgestuurd? In dat geval telde vrijdag niet meer mee als bankwerkdag en zou vandaag de laatste dag zijn dat het geld op je rekening kan verschijnen.

Werd het toch overdag verzonden, of zie je deze namiddag nog steeds niets op jouw rekening verschijnen, dan kan je werkgever best even contact met zijn bank opnemen om de verrichting te laten traceren.

Jij kan eventueel ook met ons contact opnemen via Contact onderaan in Easy Banking App voor smartphone of door te bellen naar 02 762 60 00 en gebruik te maken van je persoonlijke Easy Banking Phone-code. Al is de kans kleiner dat het geld langs jouw kant geblokkeerd wordt.

Je kan je werkgever eventueel ook vragen om een betalingsbewijs zodat je na kan gaan wanneer er precies betaald werd en of dat dit wel naar het correcte rekeningnummer gebeurde.

Reageer