Beantwoord

Overschrijving naar Canada

  • 11 May 2021
  • 5 reacties
  • 967 Bekeken

Hallo,

Ik probeer online een overschrijving te doen naar een Canadees bankrekeningnummer. Telkens ik het rekeningnummer ingeef in het vak BBAN, verspringen de cijfers automatisch naar het vak IBAN. Maar Canada werkt niet met IBAN-nummers.. Toch lukt het niet het rekeningnummer bij BBAN in te geven. Hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?Ik heb verder wel de BIC (Swift)-code, adres van de bank etc. 

Bedankt,

Marijke 

icon

Beste antwoord van Anonymous 14 May 2021, 10:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Dag madepauw

Kun je het nog eens proberen en deze instructies volgen?

Laat ons zeker weten ofdat het gelukt is.

Dag Shari,

Ik heb het al meermaals op die manier geprobeerd, maar het lukt niet. Telkens ik het rekeningnummer ingeef in het vak BBAN, verspringen de cijfers automatisch naar het vak IBAN. Er wordt dan ook automatisch BE26 toegevoegd vooraan het rekeningnummer. Ik snap echt niet waarom.. 

Ik heb het intussen ook in verschillende browsers geprobeerd, maar zonder succes. Telkens verspringen de cijfers naar het IBAN vak.. 

Marijke

Reputatie 3

Dag madepauw

Ik geef dit door voor onderzoek aan onze technische dienst. Aangezien je het via verschillende browsers probeert vermoed ik dat het iets algemeen is.

Kun je nog eens kijken ofdat de browsergeschiedenis en cookies verwijderen uit de browser een oplossing kan bieden?

Groetjes, Shari V

Dag Shari,

Net geprobeerd, maar debrowsergeschiedenis en cookies verwijderen maakt geen verschilt. Ter info, heb het ook zowel geprobeerd met het bedrag in Euro als in Canadese dollar. Maar zodra ik het rekeningnummer ingeef verspringt het van BBAN naar IBAN. 

Mvg,

Marijke

Dag @madepauw ,

Ik heb het al eenmaal eerder meegemaakt dat een buitenlands rekeningnummer toevallig overeenkomt met een IBAN-nummer.

Ik raad je aan dit telefonisch te laten uitvoeren zodat wij het intern juist kunnen doorgeven.

Je kan dit vragen door op je app aanmelden en te kiezen voor Contact en Easy Banking Centre.

Groetjes,

Lieze

Reageer