Beantwoord

overschrijving naar een Franse bank

  • 8 May 2021
  • 3 reacties
  • 2862 Bekeken

ik wens een overschrijving te doen naar een Franse bank.

het rekeningnummer bestaat enkel uit 11 cijfers dat niet aanvaard wordt in het overschrijvingsformulier.

moet daar een code voor (of zoiets)?

Bart

icon

Beste antwoord van VALUTA 9 May 2021, 19:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @BartRijckhof,

Een Frans IBAN-nummer bestaat uit meer dan 11 cijfers. Voorafgaand wordt hier (meestal) een landcode voor gezet, welke in dit geval ‘FR’ zal zijn.

Probeert u deze overschrijving via Easy Banking Web of de Easy Banking App?

Indien het u toch niet zou lukken om ze uit te voeren, raad ik u aan even contact op te nemen met onze helpdesk zodat ze u alle nodige instructies kunnen meedelen om een overschrijving naar Frankrijk te kunnen uitvoeren.

Vriendelijke groeten,

JarneM

Reputatie 3

ik wens een overschrijving te doen naar een Franse bank.

het rekeningnummer bestaat enkel uit 11 cijfers dat niet aanvaard wordt in het overschrijvingsformulier.

moet daar een code voor (of zoiets)?

Bart

Hallo Bart,

Ben je zeker dat je het rekeningnummer in IBAN-vorm bij de hand hebt? In tegenstelling tot wat de moderator hierboven beweert bestaat een volledig Frans rekeningnummer d.w.z. van een Franse rekening bij een franse Bank uit 27 tot 34 karakters i.p.v. 11.
het gedeelte van dit nummer dat over de rekening gaat bestaat inderdaad uit max. 11 cijfers, maar hier zou geen onderscheid moeten in worden gemaakt. De BIC-code, een code om de bank te identificeren, bestaat ook uit een elftal karakters.

Concreet heb je om een overschrijving naar Frankrijk te doen een IBAN in de vorm FR33 3000 2005 5000 0015 7841 Z25 nodig. De overschrijving kan gewoon via de Easy Banking app.

Reputatie 7

Bedankt @VALUTA !

Ik pas het bovenstaand bericht van Jarne aan om verwarring voor anderen te voorkomen. Het aantal cijfers voor een IBAN-nummer verschilt van land tot land en een Frans IBAN-nummer heeft inderdaad meer dan 11 cijfers.

Reageer