Beantwoord

overschrijvingen fortis trager dan andere banken

  • 27 May 2023
  • 6 reacties
  • 3733 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Een overschrijving tussen 2 verschillende banken duurt normaal 1bankwerkdag, behalve als 1 van de 2 banken Fortis is, dan duurt het 3 bankwerkdagen.

 

Waarom duurt het zoveel langer bij Fortis?

icon

Beste antwoord van Jonas F 31 May 2023, 13:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat het 3 dagen duurt zal dat enkel het geval zijn in de weekends want in de weekdagen staat het geld al de volgende dag op de rekening van de begunstigde als zijn/haar/uw rekening bij een andere bank is, is het bij dezelfde bank dan staat het geld dezelfde dag op de rekening van de begunstigde met dien verstande dat die overschrijving in de voormiddag of in de vroege namiddag ingegeven wordt, als het in de late namiddag of ‘s avonds wordt ingegeven dan komt er nog 1 werkdag bij.

En anders een instant overschrijving uitvoeren dan staat het geld onmiddellijk op de rekening van de begunstigde zelfs als die rekening bij een andere bank is maar dat kost je dan 0,60 EUR per overschrijving.

 

Donderdagvoormiddag geld overmaakt van belfius naar fortis. Normaalgezien zou het vrijdag al op de fortisrekening moeten verschijnen

Maandag was een feestdag, dus nu dinsdagochtend nog steeds niets ontvangen.

 

Het is trouwens enkel bij fortis dat overschrijvingen zo lang duren.

Reputatie 2

Hey @Syde

 

De standaard termijn voor overschrijvingen is 2 tot 3 bankwerkdagen. Het weekend en feestdagen zijn hier jammer genoeg niet bijgerekend. Dit zorgt dus voor vertragingen bij overschrijvingen. 

 

Groetjes, 

Julie N

Hey @Syde

 

De standaard termijn voor overschrijvingen is 2 tot 3 bankwerkdagen. Het weekend en feestdagen zijn hier jammer genoeg niet bijgerekeng. Dit zorgt dus voor vertragingen bij overschrijvingen. 

 

Groetjes, 

Julie N

De vraag was waarom het langer duurt bij fortis dan bij de andere banken.

Ik heb een rekening bij fortis, belfius en ing, maar het is enkel bij fortis dat het 3 bankwerkdagen duurt voor een overschrijving.

Het valt gewoon op... ook bij betaling van het loon zijn collega’s met een fortis-rekening altijd als het laatst betaald.

Reputatie 2

Hey @Syde

 

De standaard termijn voor overschrijvingen is 2 tot 3 bankwerkdagen. Het weekend en feestdagen zijn hier jammer genoeg niet bijgerekeng. Dit zorgt dus voor vertragingen bij overschrijvingen. 

 

Groetjes, 

Julie N

De vraag was waarom het langer duurt bij fortis dan bij de andere banken.

Ik heb een rekening bij fortis, belfius en ing, maar het is enkel bij fortis dat het 3 bankwerkdagen duurt voor een overschrijving.

Het valt gewoon op... ook bij betaling van het loon zijn collega’s met een fortis-rekening altijd als het laatst betaald.

 

Dag Syde,

Ik denk niet dat we veel afwijken tegenover andere banken. Een gewone overschrijving duurt 2 a 3 bankwerkdagen om verwerkt te worden. Weekend en feestdagen zijn hier niet bijgerekend aangezien de diensten die hiervoor instaan niet actief zijn op zon- en feestdagen.

Indien de overschrijving intern gebeurt dan staat het wel wel onmiddelijk op de rekening.

Wil je gebruik maken van een instantoverschrijving dan kan dit indien beide banken hier gebruik van maken en afhankelijk van je pakket en/of tarificatie.

Afhankelijk van het type overschrijving die je kiest zijn er ook andere limieten van toepassing.

Ik begrijp je frustratie als je vind dat dit te traag is maar we bieden nog andere oplossingen aan om geld te versturen en/of ontvangen zoals betalingen met QR-codes.

Groetjes,

Jonas F.

Reputatie 1
 

 

Dag Syde,

Ik denk niet dat we veel afwijken tegenover andere banken.

 

 

En ik “denk” dat jullie bij BNP het ook weer niet zo goed meer zien zitten.

Sinds ongeveer een maand werd bij mij het vakje “instantoverschrijvingen” gedeactiveerd. En worden als bij toverslag alle overschrijvingen onmiddellijk uitgevoerd, ook op zater- zon- en feestdagen.  Overigens zonder enige mededeling van jullie kant, want had een klant er mij niet attent op gemaakt, dan had ik het ook niet geweten.

Dit zou dus betekenen dat  ongevraagd  de “diensten” op zater- zon- en feestdagen speciaal om mij te gerieven samenkomen? Komaan zeg.

In het tweede decennium van de 21ste eeuw wordt alles via servers en automatische opdrachten uitgevoerd, zonder menselijke tussenkomst, en al de rest is bla-bla.

Reageer