Beantwoord

overzicht betalingen

  • 5 August 2021
  • 4 reacties
  • 1379 Bekeken

Sedert kort stel ik in easy Banking vast dat als je een betaling uitvoert, deze betaling pas de dag nadien te zien is in je overzicht van betalingen. (Het saldo zie je wel veranderen). Voorheen zag je elke betaling onmiddellijk in je overzicht.

 

Is dit normaal ? 

 

Hopelijk is dit maar een tijdelijk euvel, want het is bijzonder vervelend om de dag nadien weer te moeten inloggen en na te zien of alle betalingen door gegaan zijn. 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 7 August 2021, 14:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Dag Annick,

Sommige kaartbetalingen en betalingen in het buitenland kunnen tot 3 werkdagen nodig hebben om verwerkt te worden. Dit is jammer genoeg altijd al zo geweest.

Sinds de meest recente update van Easy Banking App, kan je wel zien wat er nog in wacht staat en zal het saldo van jouw rekening deze verrichtingen ook meetellen.

Je kan dit zien door aan te melden op Easy Banking App en op de rekening te tikken. Bovenaan je verrichtingen zal je 'Gereserveerd' zien staan, met daarnaast een bedrag. Dat bedrag is het totaal van alle transacties die nog verwerkt moeten worden.

Om de gereserveerde bedragen te kunnen zien, moet je de meest recente versie van onze app hebben. Mogelijk moet je dus nog updaten.

@YannickB  Op mijn rekening staat al 3 dagen hetzelfde bedrag gereserveerd. Ik herinner me van afgelopen woensdag een betaling (bij kruidvat in Vlaanderen) met visa debet, die echter mislukte. Het is hetzelfde bedrag. Blijkbaar is het dus wel van mijn saldo afgegaan, doch het blijft in reservatie. Hoe dit oplossen, want het is onterecht van mijn saldo afgegaan ?

Echter op webbanking is het niet zichtbaar en is mijn saldo anders dan in de app.

Dit is vreemd, ik kan dus 2 verschillende saldo’s op dezelfde moment hebben op mijn rekening.

Kan het zo mogelijk zijn dat ik ‘saldo ontoereikend’ krijg ?

Ben benieuwd hoe jullie dit verklaren en welk nu mijn echt saldo is ?

Hod

Reputatie 4

Dag, @hod 

 

Er was eerder deze week een algemeen probleem bij het betalen met de kaart. De verrichtingen werden toen geweigerd maar nadien zag men toch dat de bedragen werden gereserveerd op de rekening.

Inmiddels is dit probleem opgelost.

 

Het kan wel zijn dat de reservaties op de rekening blijven staan voor deze transacties.  

Maximum 3 dagen na de betaling zullen deze reservaties vanzelf verdwijnen.

 

Door de meest recente update van de Easy Banking App is het nu mogelijk om het saldo te bekijken waarbij de verrichtingen die nog in wacht zijn, al mee gerekend zijn.

Via de Easy Banking Website is dit niet het geval.

 

Een melding van “saldo ontoereikend” komt eerder voor als je over de gebruikslimiet van de kaart heen bent. De gebruikslimiet van de debetkaart ligt op 2500 euro per 7 dagen voor betalingen. Maximum 1250 euro per 7 dagen voor cash af te halen.

Zo veeeel problemen met deze bank🙈

Reageer