Beantwoord

transactie geblokkeerd

  • 4 July 2022
  • 4 reacties
  • 700 Bekeken

Ik heb vanuit Nederland enkele duizenden euros overgemaakt naar mijn echtgenote in België met een bnp rekening. Nu 3 weken later is het geld nog niet aangekomen, en na veel aandringen is er eindelijk toegegeven dat de transactie geblokkeerd is. We krijgen geen reden, noch uitleg.

 

Hoe kan dit acceptabel geacht worden? Wat kan ik hier in godsnaam aan doen?

icon

Beste antwoord van YannickB 5 July 2022, 08:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo @Oadammh 

Het is inderdaad niet prettig als een overschrijving geblokkeerd wordt.

Om witwassen en andere misdrijven te voorkomen zijn banken wettelijk verplicht om verrichtingen permanent te controleren. Mogelijk verdachte verrichtingen moeten geblokkeerd worden.

Ik weet niet waar het geld geblokkeerd werd; bij je Nederlandse bank of bij ons, maar de bank zal een onderzoek uitvoeren en je zal daarover gecontacteerd worden. De kans bestaat dat je gevraagd zal worden om de oorsprong en het doel van het geld te bewijzen. 

@YannickB 

Dat begrijp ik allemaal, maar het is nu al drie weken geleden zonder dat er contact met ons opgenomen is. Wij moesten zelf meerdere malen contact met jullie opnemen en er werd zelfs gewoon opgehangen terwijl we in de wacht stonden. 

 

Het is, na veel aandringen, toegegeven dat het geld bij jullie geblokkeerd is. Jullie willen daarentegen geen reden geven, noch enig andere verklaring. Hier neem ik geen genoegen mee. Hoe gaan we dit oplossen? We hebben dit geld namelijk gewoon nodig.

Reputatie 7

Ik kan je jammer genoeg enkel aanraden om het onderzoek af te wachten.

Als je dat wilt, kan je wel een klacht indienen via deze pagina: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Customer-flow/Complaint-NL?axes4=priv#/your-complaint

@YannickB 

Ik vind het erg jammer dat dit op deze manier “afgehandeld” wordt. We weten beiden dat zo’n klachtenfunctie er alleen is om mensen het gevoel te geven dat ze nog invloed kunnen hebben.

Wanneer mijn geld eindelijk aangekomen is zullen we zo spoedig mogelijk de rekening bij deze bank opheffen. Het gebrek aan communicatie en de belachelijke manier waarop er met mensen hun geld omgegaan wordt, wat me nog nooit elders is overkomen, heeft me overtuigd.

Reageer