verwerkingstijd overschrijving van Sepa naar KBC

  • 13 December 2023
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Beste,

Op 28 november 2023 heb ik een product verkocht aan een persoon. Hij had het exacte bedrag overgeschreven naar mijn rekening op de vermelde datum. Tot heden heb ik nog niets ontvangen en maak ik me zorgen. Ik heb de persoon proberen te contacteren, maar reageert niet op mijn berichten. Ik wou dus weten of het normaal is dat het 2 weken duurt. Ik heb een betalingsbewijs en daar is te zien dat het via een Sepa overboeking gedaan is naar mijn bankrekening (KBC). Ik las op internet dat Sepa overboekingen gedaan worden via BNP Paribas. Ik ben niet zo bekend met dit soort overschrijvingen, vandaar ik deze dringende vraag stel.

Hopelijk heb ik u voldoende informatie gegeven.


1 reactie

Dag @RVW ,

Bedankt voor jouw bericht. Ik vind het vervelend voor jou dat je jouw geld nog niet hebt ontvangen. 
SEPA overschrijvingen zijn echter gewoon overschrijvingen binnen landen en banken in Europa die gebruik maken van een BIC-code en een IBAN-nummer. Dit is geen systeem dat specifiek wordt beheerd door onze bank maar is een systeem tussen verschillende banken. Meer info over een SEPA overschrijving kan je hier vinden.

Dat wil zeggen dat elke overschrijving binnen België ook gezien wordt als een SEPA-overschrijving.

Normaal gesproken duurt een overschrijving maximaal 2 tot 3 werkdagen. Indien je jouw geld nog niet hebt ontvangen na 2 weken, kan je best even contact opnemen met jouw bank om te kijken of het geld ergens vast zit.

Je kan ook proberen van contact met de persoon op te nemen die het geld naar jou heeft overgemaakt om te kijken of er bij zijn bank iets is misgelopen. Als deze persoon geen reactie meer geeft, wilt dit meestal zeggen dat dit een oplichter is. Dan kan je best de politie inlichten en een kalcht neerleggen.

 

Groetjes,
Bert

Reageer